2005/07/13
مراکش . قسمت چهارم

بنا به درخواست تماشاچیان قطعه آخر رو تکرار کردیم و کنسرت تموم شد .
از سن که پایین می اومدیم تعداد زیادی خبر نگار اومدن سراغمون و جالب اینجا بود که خیلی هاشون فارسی حرف میزدند در صورتیکه ایرانی نبودن . مثلا یک زن ژاپنی از یک خبرگزاری ژاپنی اومده بود که فارسی حرف میزد . تعدادشون زیاد بود وهرکدوم یک سوالی می پرسیدن .
بیشترین سوالی که پرسیده میشد این بود که شما چرا چادر سرتون نکردین ؟!!!
این خیلی سوال جالبی بود چون ظاهرا همه انتظار داشتن با 4 تا کلاغ سیاه روبرو بشن ولی اینطور نشده بود و به همین دلیل خیلی هیجانزده شده بودن .مثل آدم ندیده ها به ما نگاه می کردن و خدا می دونه تو ذهنشون چه ها می گذشت .
فکر می کنم در ذهن بسیاری از خارجی ها ، ایران یک کشور کثیف و آشغال و بدبخته که یک مشت ملا توش حکومت میکنند وهمه تروریست هستند و هر کی حرف بزنه می کشنش . خب البته خیلی هم از واقعیت دور نیست حالا یک خرده کمتر یا بیشتر.
خیلی ها فکر میکنن تو ایران هنوز زنها چادرمشکی می پوشن و زن حق فعالیت اجتماعی نداره . یک جورایی ایران رو مثل افغانستان در زمان طالبان و عربستان صعودی می بینن و البته حق دارن . این همه خبر که هر روز در سراسر دنیا هست و هر جا خرابکاری میشه یا تقصیر رئیس جمهور ایرانه یا فامیلای رئیس جمهور و یا به هر حال اسم ایران وسط میاد ، این ذهنیت رو براشون می سازه !!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا این وسط چقدر مردم به دوراز سیاست باید زحمت بکشن تا ایران رو با فرهنگ و هنر و طبیعت و تاریخ و تمدن ( البته منظورم تمدن 2500 سال پیشه ) به دنیای بیرون از ایران معرفی کنن تا دیگران یادشون نره این همون ایرانیه که بیشترین آثار باستانیش ، بیشترین فضای معروفترین موزه های دنیا رو به خودش اختصاص داده ، خدا میدونه .