2005/09/14
خيلی زود از يکنواختی خسته ميشم و سعی ميکنم هميشه در حال تغيير دادن محيط اطرافم باشم .
تهران که بوديم هر خونه ای که ميرفتيم يک رد پای بزرگ از خودم به جا ميگذاشتم . يک بار که يک لوله آب نشتی پيدا کرده بود و رنگ ديوار هال رو خراب کرده بود به صاحبخونه بدجنس گفتيم که ما ميخواهيم ديوار رو رنگ کنيم . صاحبخونه بدجنس گفت :” به من ربطی نداره . خودتون رنگ کنيد .“ ما هم قبول کرديم و يک رنگ سبز يشمی خيلی خوشرنگ ساختيم و ديوار رو رنگ کرديم . خيلی قشنگ شد . اصلا فضای خونه رو عوض کرد . يک بار که خانم صاحبخونه اومد خونمون اينقدر از رنگ خوشش اومده بود که نمی تونست جلوی احساساتشو بگيره .
بعد از اون روز هر کس که می اومد خونمون و اين ديوار رو ميديد تصميم ميگرفت خونشو رنگ کنه و خيلی ها اين کار رو کردن . مثل اينکه کسی قبلا جرات استفاده از رنگهای تيره و پر رنگ رو نداشت .
خلاصه بماند که همون صاحبخونه بدجنس وقتی ما از اون خونه رفتيم حدود ۳۰۰هزار تومن از پولمونو به خاطر همون ديوار پس نداد و گفت شما نبايد اين رنگ رو ميزديد به ديوار!!!!!!!!!
خونه بعدی رو با شرط رنگ اجاره کرديم . از صاحبخونه خواستيم که تمام خونه رو برامون نقاشی کنه البته با سليقه ما و صاحبخونه مهربون قبول کرد .
وقتی به نقاشه گفتم که چه رنگی ميخوام نزديک بود گريه کنه و اصرار داشت که منو منصرف کنه . ميگفت : ” هيچکس اين کار و نميکنه . بد ميشه . زشت ميشه . پشيمون ميشين و..... “
يک مشکل بزرگی که در ايران وجود داره اينه که رنگ آماده برای ديوار خيلی محدوده . يعنی هر رنگی که بخواهی وجود نداره . يعنی از تمام خانواده رنگ سبز فقط ۲ تا رنگ وجود داره . از هر خانواده رنگی فقط يک تا ۲ نمونه وجود داره و برای به دست آوردن رنگ مورد نظرت بايد حداقل ۵ رنگ رو ترکيب کنی با نسبتهای مشخص . البته اين کار تخصص ميخواد که اين نقاش ما نداشت و مشکلش اين بود که من براش حل کردم .
خودم رنگ خريدم و براش ترکيب کردم و گفتم بزن به ديوار . بيچاره دستش ميلرزيد . اولین قلم مو رو که کشید به دیوار آه از نهادش بر آمد و گفت : به به . خیلی قشنگه . خلاصه سنگ تموم گذاشت و اون چیزی که میخواستم دراومد . یک رنگ بنفش بادمجونی .
حالا این دو سالی که اومدیم دبی من خیلی خودمو کنترل کردم که از این کارا نکنم ولی دیگه صبر و تحملم تموم شده و تا هفته دیگه رنگ خونه رو عوض خواهم کرد .
حالا بشنوید از داستان رنگ در دبی . یک ضرب المثلی هست که میگه : " نه به این شوریه شوری ، نه به اون بی نمکی . "
حالا اینجا یک مشکل دیگه وجود داره : انتخاب یک رنگ از بین حداقل ۸۰۰ رنگ .
یعنی از یک رنگ نارنجی مات که من در نظر دارم حدود ۵۰ رنگ هم تنالیته وجود داره .
یک چیز دیگه که دیشب منو تا ساعت ۳ شب مشغول کرده بود برنامه بسیار جالبیه که کارخونه رنگ سازی JUTON در سایتش گذاشته و به وسیله این برنامه میتونی یک عکس از خونت بگیری و تمام رنگهای موجود رو روی دیوار مورد نظرت امتحان کنی و نتیجه حاصله رو قبل از رنگ آمیزی ببینی و بهترین انتخاب رو داشته باشی . یعنی همینطور که وسایل خونه و حتی تابلو ها سر جاشون هستن میتونی رنگهای مختلف رو روی دیوار امتحان کنی . من که خل شده بودم از هیجان .
تو ایران همش نگران بودم که اگر یک قسمت دیوار خط بیفته چطور ترمیمش کنم چون به دست آوردن دوباره یک رنگ ترکیبی خیلی سخته ولی اینجا دیگه نگران نیستم چون همه رنگهای ترکیبی آماده هستن فقط کافیه شماره رنگ رو داشته باشی .
خدا رو شکر این مشکلمون هم حل شد .