2006/04/04
هر چی بیشتر پول بدی از آش خبری نیست !!!!
گل بود ، به سبزه هم آراسته شد .
خیلی از فرودگاه جدید و جاده خوشگلش ، فاصله زیادش تا تهران و کرایه تاکسی هاش ( که برای کوتاهترین مسیر هم بیشتر از بلیط یکسره قطار درجه یک تهران به مشهد میگیرند ) راضی بودیم که حالا عوارض خروج رو هم سه برابر گرون کردند . من که شوکه شدم . یعنی به جای ده هزار تومان برای اولین خروج در سال باید سی هزار تومان و برای بار دوم چهل هزار تومان به جای پانزده هزار تومان باید پرداخت . حالا به جای این همه پول که اضافه شده چه خدماتی قراره اضافه بشه؟ چه سوال احمقانه ای !!!!!
این نرخ مربوط به عوارض خروج از کشور از طریق مرزهای هوایی به مقصد کشورهای امارات ، چین ،ترکیه ، فرانسه ، انگلیس ، بلغارستان و آمریکاست . مگه از تهران به آمریکا هم پرواز داریم ؟
برای کشور های دیگه بار اول در سال پانزده هزار تومان و بار دوم بیست هزار تومان باید بپردازید با میل و رغبت البته . لبخند هم فراموش نشه . یعنی یک خانواده چهار نفره که میخوان بیان دبی باید پول یک بلیط هواپیما روبدهند بابت عوارض خروج .!!!!
من فکر میکنم این حرکت ها انجام میشه بلکه یک خرده مردم دست از تفریح و سفر بردارند و مثلا به جای دبی برن کیش و پولهاشونو بریزن توجوی های مملکت گل و بلبل خودمون ( خودشون ) غافل از اینکه این کارها بی فایده ست . من نمیدونم جدا مردم این همه پول رو از کجا میارن که هیچوقت کم نمیارن . هر چقدر قیمت بلیطها گرون تر میشه از تعداد مسافرها کم نمیشه . باز هم همه ترجیح میدن برن آنتالیا و دبی و ... یک هفته از شر ممنوعیت های داخلی خلاص بشن . شرط میبندم فقط ده درصد از این آدمها حداقل شهرهای مهم ایران خودمون روگشته باشن اما مهم نیست . وقتی خوش نمیگذره خب نمیرن دیگه .
خلاصه گفتم که آگاه باشید نرین تو فرودگاه و پول کم بیارین . مثلا حساب کردین برای خانواده چهار نفریتون بیست و پنج هزار تومان کرایه تاکسی ، شصت هزار تومان برای عوارض خروج و بیست هزار تومان هم همینجوری باشه برای احتیاط . اما ناگهان با عدد صد و شصت هزار تومان مواجه میشین و اون وقت خودتون یک نفر رو بیارین و باقالی بار کنین .