2006/04/20
چه خبرا ، چه چیزا ، چه کارا میکنین ؟
بعضی از دوستان از من می پرسند شما که کارتون در زمینه هنر بوده در ایران و تمام عمرتون کاری جز این نداشتید چطور رفتید دبی و چطور اونجا موندگار شدید ؟ این سوالیه که خودم هم بارها از خودم پرسیدم . البته قبلا بیشتر به این موضوع فکر میکردم ولی الان تا حدودی این داستان برام حل شده .
خودمون تصمیم گرفتیم که کمبود های فرهنگی دبی رو برای خودمون جبران کنیم . شروع کردیم به گالری گردی . دونه دونه گالری های دبی رو پیدا کردیم و رفتیم سراغشون . حواسمونو جمع کردیم و از طریق رادیو و روزنامه های امارات آمار کنسرتها و تئاترها وفستیوالهای فیلم و موسیقی و خلاصه هر چیزی که به نظرمون جالب می اومد رو در آوردیم . نکته ای که دو سال پیش برامون جالب بود این بود که تو شهری مثل دبی نسبت این مراکز و فعالیتها به جمعیت و وسعت شهر خیلی کم بود . اما روز به روز داره بهتر می شه و مطمئنم تا پنج سال دیگه دیگه هیچ کمبودی از این لحاظ نخواهد بود . همین الان در این دو سال تعداد برنامه های فرهنگی و گالری ها و کیفیتشون چند برابر شده .بالاخره این نسل جدید که اینجا دارن به دنیا میان و مدرسه میرن باید همینجا بمونن . تمام این پیشرفت ها و هزینه هایی که دولت امارات میکنه اگه یک تربیت و آموزش صحیح پشتش نباشه از بین میره . بچه های اینجا باید در بهترین سطح آموزش و پرورش باشند که بتونن بیست سال دیگه مملکت مدرن و پیشرفتشونو اداره کنن . چشم این بچه ها باید به دیدن تئاتر و فیلم و کنسرت های در حد بین المللی عادت کنه . شعور و سواد بصریشون باید باید همسو و هماهنگ با جهان اولی ها رشد کنه .
گاهی واقعا احساس میکنم بعضی از این بچه ها به طور اتوماتیک شعور اجتماعیشون جلوتر از آدم بزرگاست . به عنوان مثال من هنوز از دیدن بعضی چیزها هیجانزده میشم . من یادم میاد یک زمانی که خیلی هم دور نیست از وقتی برای خونمون خط تلفن درخواست کردیم تا زمانی که وصل شد یک سال طول کشید به همین دلیل هنوز که هنوزه از دیدن موبایلهای جدیدی که به بازار میاد و اینکه چه کارهایی میشه باهاشون انجام داد هیجانزده میشم اما یک بچه ای که در سن سه سالگی شماره موبایل شخصی و آدرس ایمیل شخصیشو به دوستای مهد کودکش میده اصلا نمی تونه هیجان منو درک کنه که اولین بار در سن بیست سالگی کامپیوتر دار شدم و بعد از شش ماه فهمیدم ایمیل یعنی چی !!!!!!!!!!!!!!!!!
................................
چقدر حرف زدم . حالا امروز باز قرار گالری داریم . بریم ببینیم چه خبراست ، چه چیزاست ، چه کارا می کنن ؟
این هم سایت تئاتری که دو هفته دیگه خواهیم رفت .
1 Comments:
Anonymous Anonymous said...
اين خيلي خوبه...خبرهاش را هم براي ما بنويس