2006/05/10
سوال های بی جواب
در چهارچوب توالت ایستاده و از خدا می خواهد که دست از سرش بردارم تا بتواند به قضای حاجتش رسیدگی کند اما یک عالمه سوال دارم ازش .
به نظر تو وبلاگ نوشتن کارقابل قبولیه به عنوان یک کار در زندگی ؟ وبلاگ خوندن چی ؟
به نظر تو تماشای عکسهای با ارزش ، کاره ؟
به نظر تو پیانو زدن و کتاب خوندن ، شغله ؟
به نظر توعکس گرفتن کار مفیدیه ؟
به نظر تو ......................
.
.
.
.
به نظر تو وقتی یک نفر ازم میپرسه تو از صبح تا شب چه کارا میکنی ، میتونم بگم من کتاب می خونم ، موسیقی گوش می کنم ، وبلاگ میخونم ، وبلاگم رو آپدیت میکنم ( چون اتفاقا چند وقتیه خواننده های وبلاگم زیاد شدن و احساس مسوولیت می کنم ) ، عکس تماشا میکنم ، گاهی عکس هم میگیرم و آپلود میکنم تا بقیه هم ببینند ، پیانو میزنم و با هر قطعه جدید که تمرین میکنم احساس میکنم دارم رشد میکنم ، آشپزی رو هم دوست دارم و ازش لذت می برم برای همین وقتی آشپزی میکنم احساس میکنم دارم یک اثر هنری خلق میکنم و این خوشحالم میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چند بار تا حالا این جوابها رو به چند نفر داده ام و همه با نگاه پرسشگرشون ازم پرسیدند که منظورمون اینا نبود . منظورمون این بود که چه کار مفیدی تو زندگی روزمره ات انجام میدی !!!!!!!!!!!!!!
یعنی اگر میگفتم میرم سر کار ، خوب بود ؟ دیگه مهم نبود که من سر کار چه میکنم ؟ همین که آدم بره سر کار یعنی مفیده . چون پول در میاره . آره ؟ تو هم همینطور فکر میکنی ؟
حالا اگه بگم من ازساعت نه صبح تا شش بعدازظهر کتاب می خونم و پیانو تمرین میکنم و آشپزی و عکاسی و ...... و بابت این کارها روزی پنجاه هزار تومان حقوق میگیرم ، چی میشه ؟ مطمئنم که نگاه های پرسشگر تبدیل میشه به نگا های حسرت بار . تو دلشون میگن خوش به حالش . ای کاش ما هم جای این بودیم و میتونستیم این کارهای لذتبخش رو انجام بدیم . همه این کارها خیلی جدی میشن و مهم . دیگه کارهای بیخودی نیستن .
موافقی ؟ با توام !!!! حرف بزن دیگه . درست میگم یا باز دارم چرت و پرت میگم ؟ هان ؟ چی ؟
باز من اومدم حرف جدی بزنم تو جیشت گرفت ؟
زود بیا . من هنوز یک عالمه سوال بی جواب دارم !!؟؟!!؟؟!!
3 Comments:
Anonymous Anonymous said...
پژ مان هميشه يك خرف قشنگي به من ميزنه.ميگه تو اون كاري رو كه دوست داري انجام بده و اهميت نده كه ديگران درباره تو چي فكر ميكنند.فكر ميكنم تو هم همينكار را انجام بده..

Anonymous Anonymous said...
به نظر من ادم باید از زندگیش نهایت لذت رو ببره و حرف دیگران نباید تاثیری در زندگی ادم بذاره
چون باید هر روز به ساز یکی رقصید

Blogger سيزيف said...
باز خوبه تو اینهمه کار خوب میکنی که حداقل خودتو راضی میکنه ( و مگه آدمیزاد چی میخواد تو زندگیش غیر از این؟) من که اینروزا مثه زهر مار تلخ و گزنده ام! .. هی به عالم و آدم فحش میدم و فحش میشنوم
!!


http://azadkooh.blogspot.com/2006/05/blog-post.html