2006/05/28
مردمان رنگارنگ
هیچوقت فکر نمی کردم تو یک کشور عربی زندگی کنم . یک زمانی خیلی از عربها بدم می اومد و حسابی به این جماعت آلرژی داشتم ولی حالا دیگه به هیچ ملیتی حساسیت ندارم و تازه خیلی هم برام جالب هستند . زندگی تو یک کشوری که پراست از آدمهای گوناگون با فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف خیلی هیجان انگیز و آموزنده ست . بعد از مدتی کم کم متوجه تفاوت گروه های مختلف می شی و اون موقع تازه می تونی برای خودت یک برداشت واقعی داشته باشی مثل اینکه کدوم دسته از مردم باهوش ترند ، کدوم دسته منظم ترند ، کدوم دسته کاری ترند ، مظلوم ترند ، حقه بازترند ، پررو ترند و ....
وقتی خوب به این چیز ها دقت می کنم بیشتر توجهم به ایرانی ها جلب میشه و خیلی ناراحت میشم از اینکه می بینم آدمهای سرزمین های دیگه هم به این چیزها دقت می کنند و متاسفانه عموم ایرانی ها رو در دسته های خوبی گروه بندی نمی کنند . شاید اگر من یک چینی بودم اون وقت راجع به چینی ها اینطوری فکر میکردم . یعنی میدونی فکر میکنم این که ایرانی ها بیشتر توجهم رو جلب می کنند یک خرده هم به خاطر تعصبیه که دارم ودوست دارم همیشه در وضعیت مناسب و آبرومندی در جامعه حضور داشته باشند و وقتی همیشه اینطور نیست ناراحت می شم . احساس می کنم ایرانی ها لیاقتشون بیشتر از اینه !!!! ( آیا واقعا بیشتر از اینه ؟ )