2006/05/12
تاثیر غیر مستقیم
امروز درست یک ساله که من وبلاگ دار شده ام . این دویست و هجدهمین پست منه در این یک سال .
این وبلاگ برای من شده مثل یک دفترچه یادداشت که اتفاقات جالب رو توش ثبت میکنم . امروز که به پست های قبلی ام سر زدم کلی چیزتوش پیدا کردم که خودم هم یادم نبود . خوشحالم که یک بهانه ای برای نوشتن دارم . گاهی حسرت میخورم که چرا پر ماجرا ترین دوره های زندگیمو ثبت نکردم .
یک چیز جالب . من همیشه معتقدم پدر و مادر آیینه بچه ها هستند . یعنی اگه می خواهی بچه خوبی تربیت کنی کافیه خودت خوب باشی . اگه دوست داری بچه ات دروغ نگه کافیه هرگز دروغ نگی . اگه دلت میخواد بچه ات به یک رشته خاص علاقه مند بشه ( که البته به نظر من نباید اجباری در کار باشه ) بهترین راه اینه که شرایط رو براش فراهم کنی و اجازه بدی خودش جذب بشه و یا خودت اون کار رو انجام بدی و به بچه اجازه بدی خودش با خوبی ها و بدی های کار آشنا بشه . حالا این همه گفتم که بگم من این چیزا رو می دونستم اما نمی دونستم عکس این ماجرا هم وجود داره . یعنی بعد از یک سنی بچه ها میشن آیینه پدر و مادر . پدر و مادر از بچه ها تاثیر میگیرند و به نظر من برای به روز موندن پدر و مادرها خیلی هم خوبه .
دیروز مامانم برام یک عکس فرستاد که خودش گرفته بود . من که خیلی خوشم اومد از عکسش . از اینکه حالا دیگه موقع عکس گرفتن به این موضوع فکر میکنه که " می خوام یک عکس خوب بگیرم " خیلی برام جالبه . اینکه دیدش نسبت به دوربین و محیط اطرافش عوض شده خیلی برام جالبه . این که به خاطر گرفتن این عکس تا ته قطار رفته و خودشو به یک جای مناسب رسونده خیلی برام جالبه . خیلی کیف کردم وقتی این عکس رو ازش دیدم . به این میگن تاثیر غیر مستقیم .
2 Comments:
Anonymous Anonymous said...
راست ميگي.بچه ها هم ميتونن روي پدرو مادر تاثير بگذارن.براي منهم همين اتفاق افتاده.

به مامانت گفتم تو هم بيا توي فليكر كه حسابي فاميل بازي بشه.ولي حيف كه اينجا هم فيلتر شده.
خيلي خوبه كه اينجا مينويسي.ادامه بده.

Anonymous Anonymous said...
این کامنت گذاشتن توی بلاگاسپات هم مصیبتیه.
شما و پزمان که کوچ کردین اینجا هیچ فکر ماها رو نکردین.
یه دفعه خودت سعی کن که به فارسی روی وبلاگ خودت کامنت بذاری.