2006/05/14
جشن فارغ التحصیلی
دیروز بعدازظهر در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آمریکایی دبی شرکت کردیم . یکی از دوستانمون در بین سیصد و بیست دانشجویی بود که فارغ التحصیل شدند . مراسم در سالن شیخ راشد در مرگز تجارت جهانی دبی برگزار شد . سالن بسیار بزرگی بود که حدودا چهار هزار نفر ظرفیت داشت . نکات جالب این مراسم : از سیصد و بیست نفر دانشجو شصت و یک نفر ایرانی بودند . مراسم درست راس ساعت اعلام شده آغاز شد . همسر آقای تونی بلر به اتفاق شیخ محمد آل مکتوم ( حاکم دبی ) مدارک دانشجویان رو اهدا می کردند . کل مراسم به طور مستقیم از تلویزیون دبی پخش شد . یکی از پسر های خود شیخ محمد از دانشجویان بود و مدرکشو از دست پدرش گرفت . ( تا موقعی که اسمشو صدا کردند هیچکس نمی دونست این پسر ، پسر شیخ دبی هستش . درست عین بقیه د دانشجویان می رفت و می اومد و تو نوبت ایستاد . بدون هیچ استثنایی !!!! ) مراسم خیلی با تشریفات آمریکایی و موزیک های باشکوه آمریکایی اجرا شد . تمام حاضرین با لباس رسمی بودند و کلا خیلی لذت بردیم از تماشای کلی آدم تر و تمیز و خوشبو از ملیت های گوناگون . یاد پایان نامه خودم افتادم و مدام برام مقایسه پیش می اومد که این کجا و اون کجا . ای امان از دست این مقایسه های هر روزه !!!! من که تا به حال چنین مراسمی رو جز تو فیلم ها ندیده بودم کلی هیجانزده شده بودم مخصوصا اون لحظه ای که همه کلاه هاشونو فرستادند به آسمون و صدای جیغ و داد و موزیک همراه با یک عالمه کاغذ رنگی تمام سالن رو پر کرد .
نکته جالب و بامزه دیگه این بود که شنیدم دو روزی که دانشجوها برای تمرین این مراسم می رفتند مدام روی تذکر ناظم ها با ایرانی ها بوده و هشدار می دادند که دانشجویان ایرانی هیجانزده نشن و به جای کلاه لنگ کفش و چیزای دیگشونو پرت نکنند هوا . آدامس نجوید و دست تو دماغتون نکنید چون دوربین ها ازصورت شما فیلم میگیرند و . .... .
چیز دیگه ای که برای من خیلی خیلی جالب بود این بود که تمام حاضران بسیار بسیار احترام عمیقی برای شیخ محمد آل مکتوم قائل بودند و این موضوع کاملا احساس میشد از عکس العمل های حاضرین . در این مورد بسیار شنیده بودم ولی خودم ندیده بودم . البته باید بگم که ذاتا بسیار آدم محبوب و قابل احترامیه . کسی که به مردمش خدمت میکنه و نمی گذاره آب تو دل مردمش تکون بخوره ناخودآگاه محبوب میشه . غیر از اینه ؟؟؟؟
1 Comments:
Anonymous Anonymous said...
jaaleb bood, maa ro ham havaa'ee karD:))