2006/06/08
به یاد روزهای بارونی
چه عادت بدیه که من دارم و اون اینکه هیچوقت به عنوان یک آدم تنها خودمو تحویل نمی گیرم . دیروز که برای چکاپ رفته بودم دکتر یک ساعت ونیم همینطور سیخونکی نشسته بودم و بعدش هم یک ساعت و نیم تو ترافیک رانندگی کردم تا برسم به پژمان ، شدیدا دلم یک نوشیدنی می خواست ولی همش با خودم میگفتم ولش کن ، الان تنهایی نمی چسبه ، حالا میریم خونه دیگه و هزار تا دلیل مسخره دیگه . ولی در یک لحظه تصمیم گرفتم یک جور دیگه فکر کنم . اولین پمپ بنزینی که رسیدم رفتم و برای خودم یک هات چاکلت خریدم و نشستم تو ماشین . اولین جرعه ای که نوشیدم احساس کردم عجب ظلمی داشتم به خودم می کردم . البته این عادت همیشگی منه . حاضرم از گرسنگی بمیرم ولی تنهایی نرم رستوران . همیشه به آدمهایی که می تونن تنهایی برن رستوران و با اشتها غذا بخورن حسودی می کنم .
دیروز هر چقدر کانال های رادیو رو عوض کردم حوصله شنیدن هیچ کدومشونو نداشتم . هیچکدوم از نوارهای تو ماشین هم چنگی به دلم نمیزد . شدیدا دلم میخواست از آهنگهای ژاک برل گوش کنم . ساعت هشت بود . ساعت ده رادیوی فرانسوی شروع میشد و می تونستم امیدوار باشم که به آرزوم برسم ولی کو تا ساعت ده .
همیشه وقتی تو ماشین تنهام خیلی میرم تو هپروت . یاد خیلی چیزا میافتم . یاد خاطرات ، یاد دوستان و دوستی ها و عشق های قدیمی ، روزهای خوب و بد گذشته . به آینده فکر میکنم . چقدر نقشه دارم برای آینده . اما عالم بی عمل فقط به درد عمه اش میخوره و بس !!
تسلیم شدن در برابر زندگی خیلی حرصم رو درمیاره ولی گاهی اوقات دیگه واقعا راهی وجود نداره . مجبوری فقط بپذیری و هیچ کاری از دستت برنمیاد .
تهران که بودیم خیلی وقتها تنها تو شهر رانندگی میکردم . تو برف و بارون و آفتاب . هر هوایی یک حال و هوایی داشت . من عاشق بارونم و برف . از روزهای آفتابی خوشم نمیاد . حالا که یازده ماه سال رو در آفتاب زندگی میکنم فقط با گوش دادن به موزیکهای بارونی و برفی یاد اون روزا رو برای خودم زنده کنم . این آهنگ فقط مال بارونهای شبانه بهاریه و بس . این آدم یک اعجوبه به تمام معناست از نظر اجرا . من یک بار فیلم یکی از کنسرت هاشو دیدم واقعا تا چند روز منگ بودم . همه چی تمامه . چقدر واحد مبانی اجرا پاس کردیم بیخودی . کافی بود فقط یک بار این فیلم رو ببینی و خلاص .
1 Comments:
Anonymous Anonymous said...
یکی از بهترین ترانه هاییه که شنیدم . همه چیز تمومه . عاااالی . مخصوصاً با شعر فوق العادش . با آدم حرف می زنه . همین
Ne me quitte pas !