2006/07/24
چشم انداز جدید
تو هر خونه ای یک نقاط انرژی وجود داره . یعنی مثلا من تو خونمون همیشه یک گوشه مبل میشینم . فقط اونجاست که احساس میکنم راحتم . یا تو خونه های دیگه همیشه ترجیح میدم یک جای ثابت بنشینم . به همین دلیل هم چشم اندازم به خونه همیشه از یک زاویه ست . امروز تصمیم گرفتم جاهای دیگه خونه رو هم امتحان کنم به همین دلیل اومدم یک جایی نشستم که هیچوقت تا بحال ننشسته بودم . خونمون از اینجا یک شکل دیگه ست . بزرگتره .زیر پنجره نشستم . سرمو که میبرم بالا آسمونو میبینم . سه تا کوسن بزرگ از هندوستان خریدم که خیلی راحتند . روی اونا نشستم . به دیوار تکیه داده ام . دیوار گرمه . چون بیرون هوا خیلی گرمه . بعد از مدتها هوس یک موسیقی کردم که فقط روی کاست دارمش . خدای من انگار از زیر لحاف دارن سازمیزنند . چقدر کیفیت ضبط ها پایین بوده اما از حس و حال اجرا چی بگم ؟ چرا دیگه نمیشه اینجوری ساز زد ؟ چرا دیگه نمیشه اینجوری آواز خووند ؟ چقدر این نوار ها رو گوش داده ام ؟ از وقتی که کوچیک بودم . چقدر بابام لابد افتخار میکرده به دختر نه ساله اش که موسیقی مورد علاقه اش صدای تار " محمد رضا لطفی " بوده ؟ چی فکر میکردم اون موقع ؟ چقدر غرور آمیز بوده برای بابام وقتی با دختر یازده ساله اش راجع به دستگاه های موسیقی ایرانی بحث میکرده و جوابی در برابر اعتراض دخترک یازده ساله به " محمد رضا شجریان " به خاطر جویده جویده ادا کردن اشعار نداشته !!!
اینکه دلم میخواد بچه باشم الان شاید به خاطر بچگی نکردنمه وقتی که باید بچه می بودم . یکی از بزرگترین آرزوهام وقتی بچه بودم این بود که شصت سال زودتر به دنیا می اومدم تا هم دوره " قمر الملوک وزیری " و " روح انگیز " و " خالقی " و " وزیری " می بودم . آخه این هم شد آرزوی یک دختر نوجوون ؟؟؟ این افکار و خاطرات مالیخولیایی که میاد سراغم حتما از تاثیرات این " افشاری " ه . شدم درست عین این پیرمردها که با شنیدن یک صفحه گرامافون سفر میکنن به خاطرات و ایام جوانی .
2 Comments:
Anonymous Anonymous said...
واقعا درست مي‌گي؟ چرا الان اونطوري ساز نمي‌زنند. چرا آهنگها آن حال و هوا را نداره؟ البته من جوابش را پيدا كردم.
راستي شما چه سازي مي‌زني؟ من سه ‌تار مي‌زنم دوست دارم با شما بيشتر آشنا بشم

Anonymous Anonymous said...
I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! divorce in nevada Australia surveillance