2006/08/08
اسامی انتخابی من
این پست آخر گلدونه که راجع به اسم بچه نوشته منو یاد اسمهایی انداخت که برای بچه های خیالیم در آینده انتخاب کرده بودم . من همیشه فکر میکنم اسم یکی از چیزهای خیلی خیلی مهم در زندگی هر آدمیه . خیلی ها رو میشناسم که از اسم خودشون خجالت میکشند و خیلی ها رو هم میشناسم که ازاسمشون خیلی راضی و خوشحال هستند . مثل خود من . من اسممو خیلی دوست دارم . اصلا حاضر نیستم با اسم دیگه ای عوضش کنم . همیشه هم فکر میکنم که اگه بخوام برای یک آدم دیگه اسم انتخاب کنم باید خیلی دقت کنم و سعی کنم همه جوانب رو در نظر بگیرم و انصافا کار سختیه .
یک روز رفته بودم بیمارستان میلاد ( این داستان مربوط به چهار سال پیشه ) . نشسته بودم تو نوبت آزمایشگاه و محو اسامی آدمایی شده بودم که از بلندگو اسمشون اعلام میشد . واقعا در یک ساعتی که من اونجا بودم و از بین شاید دویست اسمی که شنیدم ، دو تا دونه اسم به درد بخور هم پیدا نشد . البته بیشتر آدمایی که اونجا بودند از روستاها و جاهایی اومده بودند که نمیشد ازشون انتظار اسمهای خیلی خاص و جالب داشت . فکر کنم نصف زنها اسمشون فاطمه و زهرا و سکینه و ... بود . نصف مردها هم اکبر و اصغر و ... بود . حالا کاری به ایناش ندارم . هر کسی هر اسمی دوست داره برای بچه اش انتخاب میکنه دیگه . به من چه . چیزی که خیلی توجه منو جلب کرد و ازون به بعد به عنوان اسمهای خیالی بچه هام انتخاب کردم اسم یک آقایی بود به نام " گل محمد داوودی " و یک خانم به اسم " معصومه سادات آقا نباتی " . اینقدر این دو تا اسم به من چسبید که نگو . آقا نباتی که به نظرم شکل یک آبنبات بود ، گل محمد داوودی هم که عین یک دسته گل تو گلدون در نظرم میاد . پس یادتون نره : گل محمد داوودی و معصومه سادات آقا نباتی . حالا اینکه چرا فامیل بچه های من با هم فرق دارن دیگه !!!!!! . داستان اون رشتیه ست که اسم همه بچه هاش حسن بود ولی فامیلاشون فرق میکرد .
3 Comments:
Anonymous Anonymous said...
manam kamelan bahat movafegam: esm neshaneye farhange ye khanevadast!! khili bade ke adam esme bad dashte bashe. man kasaii ro mishnasam ke kolli pul dadan ta esmeshuno avaz kardan...

Anonymous Anonymous said...
in gol mohammad ham soozheyi shodeh ha.man va khaharam har do esmamoon ba gol shooroo mishe bache ke boodim babam ke azyatemoon mikard migoft age dadash dashtin esmesho mizashtam gol mohammad ke oonam ba gol shooroo beshe.alanam gir dade be gol avale esme man va mohammad ke roo ham mishe gol mohammad ke esme bacheye mano mohammad beshe.mibini toro khoda.

Anonymous Anonymous said...
Best regards from NY! »