2006/08/24
تفاوت از زمین تا آسمان است ....


پنجشنبه ها در برنامه خانواده یک آقایی به نام " میلانی " میاد و راجع به مناطق زیبا و دیدنی و تاریخی و طبیعی ایران صحبت میکنه . یعنی در واقع میره گزارش تصویری از این جاها تهیه میکنه با توضیحات بسیار خوب و در برنامه نشون میده . اوایل که این برنامه رو میدیدم خیلی توجهم رو جلب نمی کرد اما تازگی ها خیلی برام جالب شده . یک جاهای بکری میره که آدم دلش هم آب میشه و هم آتیش . چرا ؟ چون ازاین همه بنای تاریخی به جا مونده هیچکس محافظت نمی کنه . اینقدر کاروانسراهای در حال تخریب تو ایران داریم که دل آدم کباب میشه . میره تو دل جنگل و از کلی راههای صعب العبور میگذره میرسه به یک آبشار بی نظیر ، اونوقت اونجا تا دلت بخواد پوست پفک و بطری خالی نوشابه و .... پیدا میکنه . افسوس ، افسوس . کی این مردم میخوان یک خرده مردم بشن ؟ گاهی وقتا فکر میکنم هر چه به سر ایران و ایرانی میاد حقه . انگار ما لیاقت نداریم . از این همه تمدن و فرهنگ گذشتگانمون فقط بلدیم پزشو بدیم . به تمدن چند هزار سالمون می نازیم اما با دست خودمون از بین میبریمش .
دلم می خواد یک ایران گردی درست حسابی برم . اما خیلی کار سختیه . باید لوس بازی در نیارم . یک مسئله مهم که تو مسافرتهای جاده ای ایران خیلی منو میترسونه ( گلاب به روتون ) مستراحه . این فرنگی ها هر چقدر بی دین و ایمون باشن ، این مستراحشون خیلی دین و ایمون آدم رو نجات میده . آخرین باری که تو ایران از یک توالت عمومی بین راهی استفاده کردم هرگز یادم نمیره !!!! توالته اینقدر کوچولو بود که پاهای آدم میچسبید به در و دیوار . اینجا تو امارات هرگز و هیچ جا این مشکل رو نخواهی داشت . به شکل باور نکردنی توالت ها ی عمومی تمیز و خوشبو هستند . بعضی جاها اصلا دلت میخواد بی دلیل یک سری به توالتش بزنی و ببینی چه شکلیه . برای مسافرت هم مشکلی نیست . پمپ بنزین های بین راه توالت های بسیار تمیزی دارند که می تونی با خیال راحت ازشون استفاده کنی . اینجا چون کشور مسلمونهاست کنار توالت های فرنگی همیشه شیلنگ آب هم هست که دیگه نور علی نوره . هنوز افتخار عکاسی از توالت عمومی های ایران رو پیدا نکردم اما ازتوالتهای اینجا عکس گرفتم که ببینین .
عکس سمت راستی درست از زاویه دید من بوده وقتی که داشتم ج...ش میکردم وکیف و شالم رو آویزون کرده بودم . عکس سمت چپ درست از نقطه مقابلشه ولی چون نمی تونستم بیشتر برم عقب خود توالت دیده نمیشه . خودتون تصور کنین یک توالت خیلی تمیز رو زیر این تابلو .
داشتم از آقای میلانی میگفتم . هر وقت یکی از برنامه هاشو میبینم بعدش اینقدر حرص میخورم و اینقدر بد و بیراه نثار زمین و آسمون میکنم که آخه چرا ؟ چرا اینجوری شد این مملکت ننه مرده ؟ اینقدر حرص میخورم که باز یک چیزی تو گلوم قلمبه میشه .
4 Comments:
Anonymous Anonymous said...
adam in tovalet haro ke mibine delesh mikhad bere oon ro dige nayad biroon.rastesh manam ke avayel gozaram be farang khorde bood eyne in nadid bedid ha har ja ke miraftam aval delam mikhast sar az tovaletesh dar byaram.faghat in ja moshkele shire ab hast ke hanooz hal nashode.

Anonymous Anonymous said...
ما هم همیشه هر جای جدیدی که میرفتیم اول باید توالتش رو برسی میکردیم ببینیم چطوریه.اینجا هم توالتها خیلی تمیزه ولی به شیکی ماله امارات نیست.راستی میدونی وقتی شان پن رفته بود ایران چه نکته ای از توالتها جلب نظرش کرده بود.همین هوکهایی کیفت و شالت رو بهشون اویزون کردی.هیچ کدوم از توالتهای ایران اینا رو ندارن باید دو زانو که بشینی کارتو بکنی هیچ تازه کیفت و احتمالا کاپشنت رو هم باید بغلت سفت بچسبی تا به جایی نگیره.راستی یه نکته ای که تو امارات نبود یا جلب نظرم نکرده بود میدونی چیه؟اینجا توالت خانوادگی هست.مثلا واسه من که الان بچه دارم و معمولا کالسکه همراهمه خیلی خوبه.چون شاینا رو هم میتونم با خودم ببرم اونتو.یه حالت لابی مانند هم داره که مبل هست واسه اینکه بخوام شیر بدم بچه رو حتی بعضی هاشون راکینگ چیر هم دارن.یه تیکه کوچیک هم هست که در شیشه ای کوتاه داره واسه بچه های سه چهار ساله که مامانه بذارتشون اونتو و با خیال راحت به ج.شش برسه.

Blogger niki said...
باید بگم که اینجا هم یک اتاقهایی مخصوص بچه ها و مادران در مراکز خرید هست که توش مبل های راحت با آباژور هست برای شیر دادن بچه ها و حتی خوابوندن بچه ها . گاهی وقتها مامان ها بچه ها رو با پرستارشون میگذارند اونجا تا بچه بخوابه و خودشون میرن دنبال خریدشون . برای عوض کردن بچه ها هم که باز جای مخصوص هست اما به توالت خانوادگی تابحال دقت نکرده ام . برای بچه ها هم من فقط تو امارات مال دیدم که توالت و دستشویی کوچولو مخصوص بچه ها ساختند که خب خیلی راحته .

Anonymous Anonymous said...
اگر اشتباه نکنم این عسکها مربوط میشه به توالت مرکز خرید مدینه الجمیرا. اگر اینجا همون جا باشه، باید اعتراف کنم لذت بخشترین دستشوئی که تو عمرم رفتم همون جا بود. با اون موزیک ملایم، عطر خوش، نور غیر مستقیم. شاید باور نکنی که نیم ساعت اون تو بودم و دلم نمی خواست بیام بیرون. آخرش همراهم که بیرون بود برام نگران شده بود.