2006/10/03
پتینه
خب مثل اینکه برای خیلی ها سوال پیش اومده که من چه جوری این دیوار رو رنگ کردم که کمرنگ و پررنگ شده . در واقع این یک جور پتینه ست . یعنی اول باید یک رنگ پایه داشته باشی و بعد با یک رنگ دیگه روش فرم ایجاد کنی . من برای رنگ پایه زرد پرتقالی انتخاب کرده بودم و برای دیزاین کردنش یک جور آجری . رنگ دوم که برای فرم دادن استفاده میشه باید از جنس مخصوصی باشه . نمی دونم جنسش چیه اما من به رنگ فروشه گفتم برای دیزاین میخوام و اون خودش این مدل رنگ رو داد . من اول همه دیوار رو زرد کردم بعد آجری رو به صورت نامنظم همونجوری که تو عکس بود زدم روی زرده و بعد با یک دستمال انگار که میخواستم رنگ آجری رو از روی زرد پاک کنم بهش فرم های نا منظم دادم . خیلی کارها میشه کرد . خیلی ابزار متنوعی برای دیزاین کردن وجود داره . برای ایجاد بافت های مختلف میشه از چیزهایی مثل مسواک ، اسفنج ، پارچه ، شونه ، برگ و ... استفاده کرد . یک خرده ابتکار میخواد و شهامت برای اینکه نترسی و کار رو اجرا کنی .
من ازین رنگها استفاده میکنم چون خیلی متنوع هستند و توضیحات بیشترشو می تونید اینجا بخونید . پارسال که خیلی هیجانزده بودم راجع بهش نوشتم .
دیگه اینکه امروز حسابی خونه رو تمیز کردم . خدایی نکرده فردا قراره سرور بیاد . سرور کیه ؟ خب این داستان مربوط میشه به تاجیکستان رفتنمون و این لقب از اون موقع برامون یادگاری مونده . سرور یکی از دوستامه که ما با هم تو یک گروه موسیقی کار میکردیم و در واقع سرور سرپرست گروه و آهنگسازگروه هم بود . هفت سال پیش برای اجرای یک کنسرت به مناسبت هشت مارس ( روز جهانی زن ) به دعوت یونیفم ( یعنی بخش حمایت از زنان سازمان ملل ) رفتیم تاجیکستان . اونجا وقتی ازمون سوال میشد و میخواستیم خودمون رو معرفی کنیم مثلا میگفتیم خانم فلانی سرپرست گروه . اولش متوجه تعجب تاجیکها نمی شدیم اما یکی دو روز که گذشت یکی ازدوستان تاجیکمون همون که گفتم استاد دانشگاه موسیقی دوشنبه ست و عکسشو تو چند تا پست قبل گذاشته بودم ازمون پرسید : " شما یتیم هستید ؟ "
ما که از تعجب شاخ درآورده بودیم گفتیم : " نه . چطور مگه ؟ "
گفت : " پس چرا خانم فلانی سرپرست شماست ؟ "
تازه دوزاریمون افتاد که اینا چه فکری کرده اند . این بنده های خدا فکر کرده بودند ما یتیم هستیم و خانم فلانی سرپرستی ما رو قبول کرده . کلی دلشون برای ما سوخته بود و لابد فکر میکردند که چه لزومی داره اینا همه جا میگن این خانم سرپرست ماست . بعد که کلی خندیدیم و براشون توضیح دادیم که این سرپرست ازون سرپرستا نیست ، گفتند که ما اینجا به چنین کسی میگیم " سرور " . به گروه هم میگیم " دسته " . پس این خانم میشه " سرور دسته شما " . و این شد که ما ازون به بعد همش به شوخی این دوستمو سرور هم صدا میکنیم . حالا فردا سرور داره میاد که یک هفته ای رو با هم باشیم . همه چیز مرتبه . یک خرید کوچولو باید برم برای میوه و سبزیجات چون این سرور ما هم بدتر از خودمون سبزیجات رو به چیزهای دیگه ترجیح میده . زنده باد سبزیجات .
9 Comments:
Anonymous Anonymous said...
niki joonam man nemidoonestam ke range roo makhsoose hamin kare.inja ye channel hast be esme HGTV(home and garden)ey madati kheili mididam enghadr didam ke alan zade shodam.hame model barnameyi dar rabete ba tazin khooneh va hayat dare.
ye model dige ke ba hamin ranga design mikardan bejaye chizayi ke gofti kise ro pahn mikardan be divar namoratab bad kise haro var midashtan kheili bahal mishod.khat khat miofte.
ba sarvar khosh bashi azizam.

Anonymous Anonymous said...
نیکی جون
دستت درد نکنه ، شدیدا به هوس افتادم که یک دستی به سرو گوش خونه بکشم. منتظر مطالب جدید و آموزندت هستم

قطره

Anonymous Anonymous said...
نیکی جونم من 2 ماه در یک خونه ای زندگی کردم که هر اتاقش یک رنگ بود بعد از این که از اونجا رفتم دیدم چقدر بد بود ادم چشمش خسته میشد
ولی حالا که دیدم فقط تو یک دیوار رو رنگ کردی نظرم عوض شد خیلی ابتکار جالبی بود افرین به اون سلیقت

Anonymous Anonymous said...
سلام نیکی جون
من بالاخره تونستم عکسهاتو ببینم. دستت طلا. هنر و سلیقه ات حرف نداره.

Anonymous Anonymous said...
سلام.واقعا عالی وشیکه.

Anonymous Anonymous said...
che khoob ke mehmoon dari ..oon ham bad az raftane khaharet.khosh begzare

Anonymous Anonymous said...
Ici il y a une règle générale : ne regardez pas les films de DAVID LYNCH ! Roman Polanski est plus intéressant. A propos ! Les expressions des Afghans sont marrons aussi !
Bonne chance

Anonymous Anonymous said...
Ici il y a une règle générale : ne regardez pas les films de DAVID LYNCH ! Roman Polanski est plus intéressant. A propos ! Les expressions des Afghans sont marrons aussi !
Bonne chance

Blogger mana said...
chera nemigi ke man ham kolli komaket kardam khahari?!?!?!
vali khoonamoon , oh bebakhshid , khoonatoon khoshgeleha ;)