2006/11/16
Persian Music

وقتی میرم تو فروشگاه های عرضه محصولات صوتی و تصویری خارج از ایران وتو قسمت ایران فقط با چنین محصولاتی برخورد میکنم خیلی حرصم میگیره . آخه یک خارجی وقتی این صحنه رو میبینه فکر میکنه موسیقی ایرانی یعنی همین . د نه دیگه . نشد .
این هم یک مغازه خیلی کوچیک بود تو تبریز ( چهارراه شهناز ) که همه جور موزیک فارسی و ترکی توش پیدا می شد . یک پیرمردی صاحبش بود که هرچی میخواستی برات کپی میکرد . کپی رایت را عشق است .
این فروشگاه خیلی توجهم رو جلب کرد . مثلا میری یک دست لیوان بخری کنارش یک سنتور هم میخری یا برعکس . ربطشون رو نوفهمم .
6 Comments:
Anonymous Anonymous said...
تبریز یه پیرمردی هست که از آشیق های معروف آذربایجانه.خونه اش معدن موسیقی آذریه.از بهبودف و حاجی بیف و بولبولف گرفته تا آشیقهای فولکولور در و دهات آذربایجان.یه انباری پر گرامافون هم داره.یادم رفت بهت بگم بری سراغش.

Anonymous Anonymous said...
REZA: mage man nagoftam ke tukhodet ham azari has´ti??? pas be khatere chi in hame azashun bad biraah gofte budi+?? nakone tu ham vatan furushi, reza???????????

Anonymous Anonymous said...
oon taraf haye cheharrahe shahnaz ye pire marde hast ke too khoonash mooze dorost karde .karhaye mojasame sazy.hichi dige azash yadam nist ke behet begam.akhe man 8 sale pish ye bar raftam oonja.kholase ke age chizy dar moredesh shenidy hatman boro didane karhash

Anonymous Anonymous said...
نازنین:
من منکر ترک بودن خود نیستم.ما نسل اندر نسل هزاران ساله ترکیم.خالص خالص.و ما به ترک بودن خویش و نژاد و تاریخ خویش می بالیم.حتی در زبان مادری از بکار بردن کلمات و لغات فارسی یا روسی اکراه داریم.
ولی این باعث نمی شه که به نقصانهایی که اکنون در جوامع شهری مناطق آذری نشین بی توجه باشیم.
متاسفانه بدلیل مهاجرتهای فراوان مردم از روستا به شهر و روی آوردن این مردم به شغلهای کاذب در این شهرها.چهره شهر بکلی دگرگون شده. و میهمانانی که از سایر شهرها می آیند با برخورد با این مردمان عامی با اتفاقات تلخ و شیرین مواجه میشوند.که مسلما اتفاق تلخ یادماندنی تر است.من خانواده های اصیل آذری زبان بسیاری را میشناسم که در ترویج فرهنگ اصیل آذری سهم بسزایی دارند.از ترویج موسیقی و رقص گرفته تا ادبیات و شعر و نمایشنامه
بطوریکه
غنای ادبیات و موسیقی آذری و حتی زبان گفتاری ادبیات شفاهی یا فولکلور برای همه آشکار است

همه جا آدمهای خوب و بد دارد
نگاه من به موضوع مغرضانه نیست ..
من بیشتر موضوع را از نگاه یک میهمان
غریبه بررسی کردم
با نگاهی شوخ و طنزگونه.

Anonymous Anonymous said...
سلام.من فکر کنم تو اون فروشگاهه میخواسته بگه همونجوری که یه دست استکان و نعلبکی برای خونه ضروریه سنتورو دنبک هم ضروریه.
:)
خوبی؟

Anonymous Anonymous said...
ها!انگار نازنین های خواننده وبلاگت زیاد شدن.حالا من چجوری از اون یکی تشخیص داده بشم؟؟؟
:-؟