2006/12/20
Puff Pastry

قابل توجه خانومای خونه داری که مثل من گاهی وقتا حوصله آشپزی های همیشگی رو ندارید و دلتون یک چیز جدید میخواد !!!
حالا که اینقدر به پیراشکی ها و سمبوسه های ایده عکس العمل مثبت نشون دادین میخوام یک چیزی تو همین مایه ها بهتون معرفی کنم . البته فکر کنم فقط برای اونایی که خارج از ایران زندگی میکنند در دسترس باشه . یک خمیرهای آماده ای تو سوپرمارکت ها پیدا میشه به نام " پاف پیستری " که خودشون آماده هستند و فقط کافیه شما هر چی دلتون میخواد بذارین لای خمیر و لبه هاشو به هم بچسبونین و بذارینشون توی فر . ده دقیقه تا یک ربع طول میکشه تا پف کنه و بپزه . بعدش شعله بالای فر رو روشن کنید تا روش هم طلایی بشه . خیلی خوشبو و خوشمزه و ترد هستند . خوبیش به اینه که میشه هر چی دلتون بخواد لای خمیر بذارین . از شکلات و مربا گرفته تا گوشت و قارچ و پنیر و سبزیجات و خلاصه همه چی . هم به جای شیرینی میشه استفاده کرد و هم به جای غذا . تازگی ها فکر کنم تو ایران هم یک چیزی شبیهشو دیدم . البته خمیر خالیش نبود . یک غذایی بود به نام " اشترودل " . اونا خودشون لای خمیر رو پر کرده اند و فقط باید بذاریدشون توی فر .

این خمیر رو میشه تو خونه هم درست کرد اما به نظر خیلی سخت میاد چون باید حسابی لایه لایه باشه و اصلا به زحمتش نمی ارزه . حالا این عکسا روببینید و میتونید کلی ایده بگیرین که باهاش چه کارا بکنین . نوش جونتون .
6 Comments:
Anonymous Anonymous said...
خوشمان امد خانوم. بسيار

Anonymous Anonymous said...
manam ba in khamira shirini dorost mikonam sari o rahat, chahar goosh miboram roosh zarde tokhmorgh o zaferon mizanam mizaram to fer 10 min bad hazere bad az vasat nesf mikonam lash khame zade shode mizanam o roosh ham poodre ghand, sir nemishe adam az khordanesh, shirini napeloni o zaban o papiyini ham bahash dorost mikonam fekr nemikardam iran ham bashe amma khili charbe o chagh konandast lamasab man faghat vase mehmonam az in chiza dorost mikoanm!

Anonymous Anonymous said...
آخه نمیگی من بیچاره رژیمم و باید واسه هر لقمه م چرتکه بندازم ببینم چند کالری داره.

Blogger مامان غزل said...
نع! قبول نیست. ما که رژیم هستیم و داریم جون می کنیم که چربی مون آب کنیم اونوقت تو؟ نع! باید هرطور که شده تو هم رژیم بگیری و با ما همراه شی و گرنه همه مون و گمراه می کنی.

Anonymous Anonymous said...
vay dokhtar che range bahali gozashti baraye webloget! adam roohesh shad misheh too in zemestoone sard!

Anonymous Anonymous said...
به این خمیر تو ایران می گفتن خمیر هزار لا و همونیه که شیرینی زبون هم باهاش درست میشه