2007/01/11
گله
یک سری ازفامیلها و دوستان و دشمنان هستند که همیشه دردسر و خرجشون برای ماست . یعنی قطعا وقتی بهمون زنگ میزنند که کارمون دارند یا بهتر بگم ما باید یک خدمتی بهشون بکنیم . حالا اون خدمت شامل جمع آوری اطلاعات و خرید وسایل غیر ضروری و کارهای اداری وقت گیر و ... میشه . مثلا سفارش کرم دور چشم میدن . باید برم بیست تا داروخونه رو بگردم و آخر سر که پیدا میکنم و قیمتشو به اطلاع سفارش دهنده می رسونم میگن : اووووووووووووووووو . نه بابا گرونه . همینجا ارزونتره . یکی نیست بگه آخه اگه همونجا تو شهرتون پیدا میشه چرا ما رو تو زحمت میاندازی ؟ یا مثلا سفارش یک داروهایی میدن که تو ایران پیدا نمیشه اما یک چیز رو در نظر نمیگیرن که دبی اصلا آرشیو دارویی خوبی نداره و اگه دارویی تو تهران _که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد توش پیدا میشه _ نیست اینجا هم قطعا نیست . یکی از همکارای بابام از بابام خواسته بود که چند تا شامپو برای خواهرش بخره . اسم شامپو رو هم نوشته بود روی یک کاغذ . من فکر کردم لابد یک شامپوی مهمیه برای کچلی یا یه چیزی تو این مایه ها . اول میخواستم تو داروخونه ها برم سراغش اما بابام گفت که همکارش گفته از سوپر مارکت خریده . رفتم کارفور و دیدم بعععععععععععععله . یک شامپوی خیلی ارزون قیمت تولید عربستان سعودیه . اینقدر حرصم گرفته بود که نمی خواستم بخرم ولی خریدم . دفعه بعدی که بابام اومد دوباره همون سفارش رو داد . گفتم من که تازه چند تا براشون خریدم !!! گفت آخه اونا رو داده بودم به برادرش که برسونه به دست خواهره اما برادره شامپو ها رو گم کرده . قیافه من دیدنی بود . آخه به ما چه ؟
حالا اینا خوبه . بعضی ها سفارش های گرون قیمت میدن و بعد که براشون میخری یا اصلا به روی خودشون نمیارن و یا باید پولتو ازشون گدایی کنی و آخرشم یک جوری برخورد میکنن که احساس بدهکار بودن بهت دست میده .
نمونه آخرش همین دو روز پیش بود که یک نفر برای اینکه نود هزار تومان کمتر خرج کنه ازمون خواسته بود بریم برای یک امتحانی ثبت نامش کنیم که البته این امتحان در ایران هم برگزار میشه و اصلا لازم نیست بیاد دبی و لابد تو خونه ما هم اقامت کنه . میخواد نود هزار تومان کمترپول ثبت نام بده اما دویست و پنجاه هزار تومان حداقل پول بلیط و ویزای امارات بده . خب البته هم فال و هم تماشاست دیگه . مکان هم که محیاست . ماشین هم که دارن دیگه . شام و ناهار هم که هستیم در خدمتشون . این روزا پژمان اینقدر گرفتاره که برای کارهای خودمون وقت کم داریم بعد لابد انتظار دارن کارشو تعطیل کنه بره دنبال این کارا ؟؟؟!!!!
نمی دونم واالله . من آدم بدجنسی نیستم . اما اگر احساس کنم پای سوء استفاده و چتربازی وسطه ، بدجنس تر از من پیدا نمیکنین . فرقی هم نمیکنه کی باشه . میخواد نزدیک باشه یا دور .
چقدر خشن نوشتم . اما دلم خنک شد . تازه اینا که چیزی نیست . یک چیزایی تو دلم قلمبه شده که نمیشه اینجا نوشت و این میشه همون سانسوری که هما میگه .
9 Comments:
Blogger مامان غزل said...
che gham angize. khob beshoon begin ke na va tamam. na goftan oo yad begirin. ye chiz e dige ham hast, mardome iran ba hamoon farhange ghalateshoon fekr mikonan ke age chizi oo az kasi bekhan, on taraf e vazifashoone na lotfeshoon.

Anonymous Anonymous said...
kamelan darket mikonam,

Anonymous Anonymous said...
امان از اين توقعات بي جاي ما ايراني ها . منم خيلي درگيرشم .

Anonymous Anonymous said...
چه آدم های پر توقعی!!! اتفاقا من هم یک دوستی تو جزیره کیش داشتم که همیشه خدا این مشکل را داشت آخرش هم مجبور شد بیاد تهران زندگی کنه از دست بعضی ها! اینجور موقع ها آدم باید تعارف و رودر بایستی را کنار بگذاره و مثل این فرنگی ها رفتار کنه

Anonymous Anonymous said...
baba ma melat tooo poroogy #1 be khoda.

Blogger Gaia said...
می فهمم چی می گی. دقیقا همون حسیه که وقتی دخترخاله کوچیکم بهمزنگ می زنه بهم دست میده. حتی تعارفات و احوال پرسی معمول هم به جا نمی آره. از صدتا فحش بدتره.یهو می پره کارشو می گه!

Anonymous Anonymous said...
niki jan,
baraye ma ham ghablan az in dastanha ziad pish omade bood. ghabl az safar be washington, mitonestam baraye kar be dubai biam vali rastesh tarsidim mesle shoma gire adamhaye bi molaheze bioftim!

Anonymous Anonymous said...
niki joon taghsire khodete. 2 bar ke ahamiat nadi va badesh begi eeeeeeeeee bebakhshid oonghadr gereftar boodam ke faramoosh kardam, rooshoon kam mishe. in kara badan mesle vazifeh be cheshm miad. na lotf

Anonymous Anonymous said...
vayyyy nagu ke man shekaram az asabanat. man daghighan tu in tatilate xmass 17 ruz ye mehmune porru dashtam ke koframo dar ovord!! baraye hamine ke kheili ha ke miran kharej ba baghiye ghate rabete mikonan! inghadr assabam khurde az in taatilat ke nagu!! hame fekr mikonan ma hotele 5 star darim tu italia!! kash mishod ye kam ba ham darde del konim.....