2007/01/14
گلهای آپارتمانی
فکر میکنم دیشب خواب مامان بزرگم رو دیدم ولی بادم نیست که چی بوده . فقط احساس میکنم دیدمش .

وقتی بچه بودم ، خونه ای که توش زندگی میکردیم خیلی بزرگ بود . نه اینکه چون من کوچیک بودم به نظرم بزرگ می اومده ، واقعا بزرگ بود . تو پذیراییش میشد فوتبال بازی کرد . دور تا دور خونه پنجره بود . خیلی خونه جالبی بود . خیلی دلم براش تنگ شده . خیلی . مامانم دور تا دور خونه رو گلدون گذاشته بود . به خاطر نور خیلی عالی که داشتیم گیاهان سبز خونمون خیلی خوب رشد میکردن و مامانم همیشه در حال قلمه زدن و تکثیر این گلها بود و مدام بر تعداد گلدونامون اضافه میشد . من خیلی با این گلدونا حال نمیکردم . به نظرم چیزای مزاحمی می اومدند و فقط زحمت آب دادنشون با من بود . برای اینکه همه گلها آبیاری بشن باید سه چهار بار پارچ رو آب میکردم . منم تنبل . اصلا ازین کار خوشم نمی اومد .

حالا خودم چند تا گلدون دارم تو خونه فسقلیمون . اینقدر باهاشون حال میکنم و مدام به فکر اینم که تشنه نباشن ، نورشون بد نباشه ، کم تجهی بهشون نشده باشه ، جاشون بد نباشه و خلاصه تو مسافرتا همیشه تصورشون میکنم که الان در چه وضعیتی هستند و اولین چیزی که وقتی برمیگردیم از سفر ، بهش میرسم همین گلدونان . کلا آدم با هر چیزی که تو رشد و پرورشش نقش داره ارتباط روحی برقرار میکنه . وقتی کسی میاد خونمون و از گلهام تعریف میکنه خیلی خوشم میاد . حالا احساس مامانم رو درک میکنم که وقتی مهمون می اومد خونمون و از گلهاش تعریف میکرد چه حالی میکرده و گاهی یکی از قلمه هاشو کادو میداد به اونی که خوشش اومده بود .

اونایی که تنها زندگی میکنن اگه یک گل یا حیوون مثل ماهی تو خونشون باشه خیلی تو روحیه شون تاثیر داره . اینکه از خودت غافل بشی و بدونی یک چیز دیگه هم تو دنیا هست که به تو نیاز داره ، احساس خوبیه . امتحان کنین .
9 Comments:
Anonymous Anonymous said...
چه دکوراسیون قشنگی به به به این سلیقه. من هم یه دون از اون مجسمه پایینی ها دارم. دوستی از تانزانیا برام سوغاتی آورده.. خیلی هم ازش خوشم میاد و روی بوفه گذاشتمش

Anonymous Anonymous said...
من تجربشو داشتم یه لاک پشت داشتم که شاهد رشد نیم سانتیش بودم. فکرش رو بکن که چه تلخ مرد! گاهی دلم هنوز براش تنگ میشه.

Anonymous Anonymous said...
ma ham tu khunamun gol darim, vali bishtar hamsarak beheshun mirese.. fekr konam unam hesse to ro dare...

Blogger Unknown said...
man mote'asefaneh hich doosti ee ba goldoon ha nadaram .. amma mahi e ghermez e eida hamish ta akhar esal zende mimoone

Blogger Gaia said...
منم خيلي گياه دوست دارم. همون طور كه گفتي كلي تو روحيه ي آدم تاثير مي ذاره. ولي من هميشه گلدونام خشك مي شن :((

Anonymous Anonymous said...
hamsieh be noe ax geretaneton hasodim mishe ke cher amannemitonam be ghshangie to va mana ax begiram be postet rabt nadasht chiz ke goftam ama ingahdr mahve ax misham gahi matana yadma miram kheili az rangao noraye ke to ax migirdkhosham miad ziad

Anonymous Anonymous said...
سلام
ای واااااااااای دیگه کفرم در اومدا
3 بار کلی مطلب نوشتم و پست نشد
دیگه طولش نمی دم
از اینجا خیلی خیلی خوشم اومد و تا نوامبر 2006 رو خوندم و لینکت کردم تو هم اگه خواستی منو لینک کن.

Anonymous Anonymous said...
اینم آدرس

Anonymous Anonymous said...
blogspot chera intoriye?
www.nasrinbb.blogfa.com