2007/04/29
پرچم ها
یک چیز خوبی که تو برلین توجهم رو جلب کرد این بود که تو بیشتر ایستگاه های مترو یک یا چند سوپر مارکت وجود داشت . از همین سوپر مارکتهای زنجیره ای خودشون . یک شعبه کوچیکشو تو ایستگاه های مترو گذاشتند که وقتی داری از سر کار برمیگردی خونه ، تو ایستگاه خریدت رو هم انجام بدی و با خیال راحت بری خونه . شاید این مسئله خیلی کوچیکی باشه اما نتایج بزرگی داره . خیلی تو آرامش مردم تاثیر داره .
قیمت مواد غذایی تو آلمان خیلی پایین تر از فرانسه بود و کیفیت ها بالاتر . کلا قیمتها در آلمان از فرانسه پایین تر بود . از بلیط های ورودی موزه ها و جاهای توریستی گرفته تا قیمت هتل ها و مواد غذایی .
یک چیز بامزه تو خیابون " اونتردن لیندن* " دیدیم . یک رستورانی بود که به خاطر هوای آفتابی اون روز میزها و صندلی هاشو بیرون چیده بود . هر میز با پرچم یک کشور تزیین شده بود . بامزه نبود ؟
*Unter den Linden
3 Comments:
Anonymous Anonymous said...
چه جالب......فکر میکنم احساس خوبی به آدم دست بده وقتی پرچم کشورشو اونجا ببینه...یعنی کلا یک چیزی که مربوط به مملکتمون باشه.....شاید من زیادی ناسیونالیستم...چکار کنم....هستم دیگه

Anonymous Anonymous said...
ajab...iranam joze keshvara hesab kardan :D

Anonymous Anonymous said...
سلام نیکی جان.خیلی جالب بود اون پرچم ها.اون فروشگاهها رو حالا ببین امارات شیکتر و بهترش رو میزنه توی ایستگاههای مترو.مثل کلاسهای کابینهای متروش.......در مورد پاریس نوشته بودی که از ایران رفته بودی برات فرق داشت تا اینکه از دبی رفتی.منم همین نظر رو داشتم.مسعود میگفت اگه از ایران اومده بودی شاید بیشتر دوست داشتی پاریس رو.و موقع برگشتم هم دقیقن حال تو رو داشتم که دبی نصف شب زنده بود و روشن و خیابونها شلوغ...اما تجربه بدی نبود.رم رو نرفتین؟من اونجا رو دوست داشتم.مردم خیلی مهربونی داره.................راستی دزدها رو هم که گرفت این پلیس امارات.