2007/05/20
نقطه ضعف مشتری
شهر متز با اینکه شهر نسبتا کوچیکیه اما یک ایکیا داره به بزرگی ایکیای دبی . البته من فکر میکنم اندازه فروشگاه های ایکیا در تمام دنیا تقریبا یکیه و برای خودشون یک استانداردی دارن . چیدمان فروشگاه ها هم تقریبا همسانه . اما یک نکته جالب توجهم رو جلب کرد . اونم اینکه در ایکیای دبی تصاویر خیلی بزرگ و زیبایی از مناطق سردسیر و پر از برف و یخ کشور سوئد (چون ایکیا یک براند سوئدی ست ) زینت بخش در و دیوار فروشگاست و واقعا با تماشای تصاویر پر از برف و یخ دقایقی فراموش میکنی که هوای بیرون بالای چهل درجه ست . اما در ایکیای متز تصاویر بزرگی از مناظر تابستانی و بهاری به چشم میخورد و یک لحظه گرمای آفتاب رو احساس میکردم و سایه پهن شده درختان روی زمین در عکس خیلی جذاب به نظر می رسید و باز هم فراموش میکردی که الان بیرون هوا بسیار سوزناک و سرد است .
خیلی خوبه که به کوچکترین نکته های هیجان انگیز برای مشتری ها دقت میشه و محیط مطبوعی برای خریدار ایجاد میکنند . دقیقا دست میذارند روی نقطه ضعف مشتری .
3 Comments:
Anonymous Anonymous said...
albatteh oon dehkadeye saheli ke aksesh too IKEA ye festivalcity hast, dar asl mahd o tavallod gah e IKEA st.

Anonymous Anonymous said...
سلام
لطفا از دوبی بیشتر عکس بگذارید
غصه برگشت از اروپا را هم نخورید این ها ادم های نژاد پرستی اند

Anonymous Anonymous said...
دوباره سلام
الان پست قبلی را خوندم که دستور داده بودید اسم بنویسیم چشم! به روی چشمهای میشیم!

من علی عاشق دوبی از مشهد)
anonymous سابق !
در مورد این دی تو دی هم خیلی ها فکر میکنند بزگترین فروشگاه دوبی است خودم که امدم دوبی منو بردن
یه فروشگاه مسخره به لیدر تورمون گفتم این اشغال فروشی چیه مارا ببر دی تودی
یارو خندید
جوابش رو خودتون حدس بزنید