2007/05/27
بخارپز
از پختن غذاهای چرب و سرخ کردنی ها پرهیز میکنم . به اندازه کافی ازین زندگی ماشینی و کم تحرک صدمه میبینیم .

کشک بادمجون از غذاهای محبوب منه اما به دلیل روغن زیادی که باید در تهیه این غذا به کار برد سالی یک بار هم درست نمی کردم تا اینکه مامانم یک راه حل خوب پیشنهاد کرد و اونم بخارپز کردن بادمجون ها بود به جای سرخ کردن . تصور کنین با دو سه قاشق روغن که اونم برای تهیه پیاز داغ و سیر داغ و نعناع داغ استفاده میشه میشه کشک بادمجون درست کرد . خوب نیست ؟

اینم عکس همون بخارپزی که خیلی وقت پیش هم ازش گفته بودم .
6 Comments:
Anonymous Anonymous said...
کشک بادمجون تمام خوشمزگیش به همون روغنشه :دی !

Anonymous Anonymous said...
منهم همینجوری کشک بادمجون درست میکنم....با کدو هم خوب میشه.....دستت درد نکنه که یکدونه هم برای مامان شوهر گرفتی...هروقت استفاده میکنم یادت میکنم

Blogger سمیرا said...
چه ابهتی داره این بخار پزه
خیلی خوبه کم روغن خوردن

Anonymous Anonymous said...
کاش دبی می بودیم تا تولد تو و محمد حامد رو با هم می گرفتیم

در هر حال پیشاپیش مبارکه

قربونت
مریم

Anonymous Anonymous said...
خب من بادمجون رو توی ماهیتابه بدون روغن می گذارم و دو طرفش رو برشته می کنم بعد یک قاشق روغن می ریزم و یه ذره تفت می دم.اینجوری نمک هم به بادمجون اضافه نمی شه. البته خیلی وقته دلم می خواد بخار پز داشته باشم. باید جدی بهش فکر کنم. مدلی که من پسندیدم شیشه ای بود. راستی بهت تبریک می گم که مادر شوهر به این خوبی و نازنینی داری. من یک روز همراه مادر شوهرت بودم. نهار و تئاتر در جوار ایشون خیلی عالی بود.

Anonymous Anonymous said...
دلم میخواد از این بخار پز بخرم اما من که اصلا غذا نمیپزم!فک کنم آقای خونه بکشدم اگه از این بخار پز ها بخرم.