2007/06/02
دستور رویه رنگی کیک
از رویه ای که برای این کیک انتخاب کردم خیلی راضی بودم . هم خوشرنگ بود و هم خوشمزه .
کیک اسفنجی ساده پختم . کیک رو از ارتفاع به دو قسمت کردم . دو قسمت کیک رو با یک شربت مرطوب کردم . این شربت میتونه عرق بهارنارنج باشه یا لیکور . بین دو قسمت رو با خامه زده شده و فرم دار پر کردم . از آب هر میوه رنگ داری میشه برای تهیه رویه استفاه کرد من از آب آلبالو استفاده کردم که این رنگی شد . یک قاشق شکر و یک قاشق آرد ذرت رو با یک لیوان آب میوه حرارت بدین . بعد از چند دقیقه رنگ شربت شفاف میشه . شربت را هم بزنید تا غلیظ بشه . وقتی به اندازه کافی غلیظ شد از روی آتش بردارین و بذارین خنک بشه . دور کیک رو میتونین با فویل ببندین و یک لبه ایجاد کنین که وقتی رویه رو به کیک اضافه میکنین از لبه هاش آویزون نشه . بعد کیک رو در یخچال میگذاریم تا رویه اش ببنده . دور کیک رو خامه میزنیم و دیگه بعدش به سلیقه هر کسی بستگی داره . میتونه همینطوری ساده باشه و یا هر بلای دیگه ای که دلتون خواست سرش بیارین .
4 Comments:
Anonymous Anonymous said...
دستت درست، نیکی کدبانو. همین بلایی که خودت سرش آوردی از همه قشنگتره. خوش به حال هر کی خورنده اش بوده!!!

Blogger Unknown said...
اون رویه اش که دلبره :)

Anonymous Anonymous said...
من که اصلا دلم کیک نخواست.یه وقت فکر نکنی دلم کیک میخواد ها!
:دی

Anonymous Anonymous said...
تولدت رو تبریک میگم
من هم خردادی هستم با تفاوت یک روز