2007/06/05
سلام کوچولو
اسم خانم " عذرا وکیلی " چه چیزی رو در خاطرتون زنده میکنه ؟
خانم " وکیلی " صاحب همون صدای آشنای برنامه خردسالانه . یادتون هست ؟ یک خانم مهربون با چند تا بچه مینشستند و شعر می خوندند و قصه میگفتند و حرفهای کودکانه میزدند . صداش منو یاد دوران دبستانم می اندازه . هفته هایی که شیفت بعد ازظهر باید میرفتم مدرسه همیشه موقعی که نهار میخوردم رادیو هم روشن بود و وسط برنامه من باید از خونه میرفتم بیرون . برنامه مال خردسالان بود اما من از فضای برنامه خیلی خوشم می اومد .
از سال هزار و سیصد و پنجاه برنامه خردسالان تولید میشه و هنوز هم ادامه داره . حدود دو سال اول تولید این برنامه بچه هایی که کنار دست خانم وکیلی نقش آفرینی می کردند بچه هایی بودند که سواد داشتند و از روی متن میخواندند و سعی میکردند صدای خردسالان رو تقلید کنند اما بعد از مدتی خانم وکیلی تصمیم میگیره از بچه های خیلی کوچیک در برنامه استفاده کنه و خوب طبیعتا نتیجه خیلی طبیعی تر و جذاب تر شده . بعضی وقتها بچه ها خیلی حرفهای بامزه ای میزنند . خیلی حواسشون به سانسور و این چیزا نیست .
جالبه که بدونین خانم " ژاله صادقیان " که الان از گوینده های رادیو و تلویزیونه از همین بچه کوچولو هایی بوده که کارشو با خانم وکیلی شروع کرده .

1 Comments:
Anonymous Anonymous said...
من هم خانم عذرا وکیلی رو دوست داشتم.حتی تا وقتی راهنمایی بودم به برنامه اش گوش میدادم :دی.
ولی برنامه شب به خیر کوچولو رو جز لالاییش ) دوست نداشتم.

شعرش میگفت:گنجیشک لا لا ---مهتاب لا لا
خیلی شعر قشنگی بود.
:پی