2007/09/09
تغییرات کوچک با اثرات بزرگ
یکی از سرگرمی های خیلی دلچسب و لذت بخش من اینه که هر وقت وارد یک محیط جدید میشم سعی میکنم اون محیط رو با سلیقه و نظر خودم تو ذهنم بچینم و تصور کنم . از سقف و کف و دیوار و نور گرفته تا مبلمان و پرده و .... .

بعضی وقتها خیلی حرص میخورم از دست بعضی آدمهای خیلی بی سلیقه که خونه از خودشون دارند اما هیچ اقدامی برای مطبوع کردن محیط خونشون انجام نمیدن . بیشتر عمرمون رو تو خونه میگذرونیم پس باید خیلی باهاش حال کنیم . من حتی برای یک سال یا دوسالی که تو یک خونه مستاجر باشم هم ارزش قائل میشم . در واقع برای روزهای زندگیم ارزش قائل میشم و دوست ندارم همش به امید روزهای بعدی ، روزهای فعلی رو از دست بدم . میشه با هزینه های خیلی کم فضاهای خوب ساخت .

اقامت طولانی ام در خونه مامان و بابام بالاخره کار دست مامانم داد و رد پای خودم رو گذاشتم تو خونشون . اولش خواستم فقط یک دیوار رو رنگ کنم اما آقای رنگ فروش رنگ اشتباهی بهمون داد و منم تجربه نقاشی روی دیوار رنگ روغن رو نداشتم و خلاصه گندی زدم ناگفتنی . این تجربه تلخ سبب خیر شد که رفتم سراغ کاغذ دیواری . حالا مدتیه دارم به این فکر میکنم که تا وقتی کاغذ دیواری هایی به این زیبایی و ارزونی وجود دارند چرا اصلا باید دیوار رو رنگ زد ؟

بعدش دیدیم حالا که دیوار خیلی خوشگل شد رویه مبلها رو عوض کنیم . بعدش گفتیم حالا که مبلها نو شد رویه صندلی های میز نهارخوری رو هم نو کنیم و الی آخر . عوضش کلی حال کردیم و خونه حسابی حال و هواش عوض شد .

اینم عکس های مرحله به مرحله این تغییرات . نتیجه اخلاقی اینکه از تغییر و تحولات نترسید . اگه مثل من خرابکاری کردین حتما یک راه بهتر پیدا میشه که نتیجه رو خوب کنه .

قابل توجه مامان غزل ، اینبار تمام عکس ها رو در نور روز گرفتم که مقایسه راحت تر باشه .
17 Comments:
Anonymous Anonymous said...
وااااااای خیلی ناز شده.من یه بار طبق دستوری که گذاشته بودین کمدم رو رنگ کردم. همون وقتی که دیوار اتاقتون رو نارنجی سایه روسن کردین. ولی گند زدم. دقیقا" همین جوری شد . بعدش که روش یه رنگ دیگه زدم بهتر شد البته فقط از دور. دیگه موندم چی کارش کنم. خیلی بد شده.

Blogger مامان غزل said...
نیکی جونم. اتفاقا" من داشتم میومدم کامنت بذارم که اسمم رو دیدم برق از کله ام پرید. مرسی که همه رو توی نور روز گرفتی اما سوال من اینه که چرا توی عکس اول موزاییک ها کرمی دیده می شه و توی بقیه عکس ها سفید؟ یه تقلب کوچولو بازهم کردی که توی گوشی بهت می گم بعدا". :))
در ضمن اینکه من هم خیلی حرص می خورم از سلیقه بد آدم ها. توی خونه مون شاید همه اش یک قالیچه کوچیک داشته باشم و یه دونه گلیم و یه مبل دو نفره. اما طوری خریده ام و چیده ام که هم خیلی با روحه و هم خیلی سنتی هست. هم رنگ وسایل خونه مون باهم جورن. این خارجی ها رو ببین مهمترین و قشنگترین قسمت خونه شون اطاق نشیمن شونه چونکه بیشتر اوقاتشون رو همون جا می گذرونن برعکس ما ایرونی ها که هرچی گرونه و بهترینه مال اصاق مهمونه که سال به سال هم ازش استقاده نمی شه. بابا جان داغ دلم رو تازه کردی.

Blogger مامان غزل said...
اصاق نه. اطاق.

Blogger مامان غزل said...
رنگ نبل ها قشنگه. ولی اگه کرمی یا طلایی بود، قشنگتر نبود؟

Blogger مامان غزل said...
نبل ها نه مبل ها.

Blogger Arezou said...
با حرفت خیلی موافقم ، ما همیشه زندگیمون رو به شکل موقت نگاه میکنیم و منتظر فرصت بهتر برای تغییر اساسی میشیم ، در صورتیکه که زندگی همین امروزه،چرا بهش رنگ و زیبایی ندیم و خودمون ازش لذت نبریم،این گوشه گرمی که درست کردی ، جون میده واسه یه چایی دونفره !

Anonymous Anonymous said...
kheili khoshghel shode!! yani 2 bar ruye moblha ro avaz kardin???

Anonymous Anonymous said...
عاشق سلیقه ات هستم. این روحی که به هر فضای مرده ای میدی حرف نداره

Anonymous Anonymous said...
چفدر خوب است نیکی جان که اینقدر راحت با رنگ ها بازی می کنی . من عاشق این سلیقه تو هستم . دفعه دیگر که آمدی سر اغ مانا باید کلی ازت در مورد مسائل دکور کمک بگیرم .

Blogger سمیرا said...
kheili kheili khoob shode
bebinam 2 bar range moblha avaz shod yani?ye bar sormei bad sabz?
niki man vaghean asheghe disign haye to hastam.mahsharan

Anonymous Anonymous said...
آفرین به این عروس باسلیقه خودم.....هر جا میری یک اثری از خودت به جا میگذاری.....محشره

ای جان مادرت بیا با خانم من آشنا شو!!
جون میده برای همچین رفیقی که از صبح بشینن طرح دکوراسیون داخلی بریزن!!

Anonymous Anonymous said...
قشنگ شده تبریک میگم....

Anonymous Anonymous said...
Dear Niki
I want to say thank u ,I know Shahrokh Moshkin from your weblog ,Last night I went to his show dance ,It was great ,like meditation ,for 1hrs u fly eith him to history ,thanks again gor sharing your artistic experience with us

Blogger Unknown said...
salighat as the best

Blogger Unknown said...
manzooram is the best bood

Blogger نازنین said...
همه چی ات محشره.مخصوصا سلیقه ات.