2007/09/06
Fruit de la passion


با یک میوه جدید آشنا شده ام که بسیار خوش طعمه . قبلا اسمشو شنیده بودم و با طعم این میوه شکلات و چیزهای دیگه ای تجربه کرده بودم اما خود میوه رو نه دیده بودم و نه خورده بودم و هیچ تصوری ازش نداشتم . ترجمه اسم این میوه هم نمی دونم چی میشه . شاید بشه گفت " میوه اشتیاق " یا همون " میوه پاسیون " .


یکی از دوستام تو دهشون که در شمال ایرانه ازین
درخت دارن و میوه اش رو برامون آورد . هرچقدر رنگ پوستش تیره تر باشه شیرین تره . دونه های سفتی وسط میوه وجود داره که دورش یک لایه ژله مانند وجود داره . مثل هسته انگوره ولی یک خرده سفت تر . شبیه تخم شربتی اما درشت تر .


7 Comments:
Anonymous Anonymous said...
nikatjan chejoori bayad khord in mive ro,,man ham ba mast ya chocolate emtahan karde boodam vali injoori na,,

Anonymous Anonymous said...
vay man nemidoonastam shokolatish hast!!! in miveh tamame akhare tabestoonhaye bachegie man!! ma too shomal behesh migoftim konoos

Anonymous Anonymous said...
che jaleb!! man aval fekr kardam miveyii be esme anjir hendiye ke miveye ye model derakhte katusee...

Anonymous Anonymous said...
خیلی جالبه

اینجا انقده از این میوه های عجیب غریب هست که خدا میدونه


نیکی جون میگم بدو بیا وبلاگم ببین توی این پست چه عکسی گذاشتم

چشمک

Anonymous Anonymous said...
اول بگم که برای من، بسیار باعث افتخاره که من رو هم سلیقه ی خودت دونستی، نیکی عزیز. دوم اینکه فکر می کنم منم این میوه رو دیده باشم و به نظرم یه جور مصارف دارویی هم داشته باشه. من داخل اون میوه رو ندیدم ولی ظاهرش به این میوه ی تو بسیار شبیهه. مادر شوهرم از میوه ی کالش، ترشی درست می کنه. نخندی ها!!، ولی این طرفا یعنی توی جنوب بهش می گن: سه پستون!!!؟. عکس این پستت رو نگه داشتم به دوستم که سیستماتیک گیاهی خونده، نشون بدم ببینم چی ازش میدونه

Anonymous Anonymous said...
چجوری میخورنش؟

Blogger Unknown said...
من فکر نمی کردن این میوه تو ایران هم پیدا بشه. از وقتی اومدم استرالیا دیدمش. من فکر می کردم مخصوص این جاست. خیلی جالب بود که فهمیدم تو ایران هم همین میوه رو داریم. اینجا که با قاشق می خورن دونه های توشو. ایران چطور.
جالبه که اینجا هم بهش میگن پشن فروت. خیلی عجیبه؟؟؟؟