2007/11/27
Cold Ston
یک بستنی خوشمزه دیگه میخوام بهتون معرفی کنم . یک شعبه از بستنی فروشی های " کلد استون " در فستیوال سنتر باز شده که بستنی های خوشگل و خوشمزه ای داره . فکر میکنم شعبه های دیگه ای هم در دبی داشته باشه اما من هیچوقت توجه نکرده ام .

اولا که نون بستنی رو همونجا خودشون درست میکنند و لبه های نون بستنی هایی که به شکل کاسه های موج دار درآورده اند با چیزهای مختلفی مثل شکلات ، نارگیل ، گردو ، ترافل های رنگی و .... تزیین میکنند . میتونین یک مدل بستنی ایتالیایی ساده با طعم مورد نظرتون رو انتخاب کنین و با چیزهای متنوعی ( کیت کت ، شکلات های خرد ، اسمارتیز ، کوکی ، گردو ، کارامل ، تافی ، کیک و ... ) که اونجا گذاشته اند ترکیبشون کنین . بستنی ها رو از توی یخچال با قاشق های بزرگی برمیدارند و روی سطح صافی با دمای صفر درجه میذارند که بستنی در حین عملیان آب نشه . به انتخاب شما هر کدوم ازین طعم دهنده ها رو لای بستنی قرار میدهند و یک مشت و مال حسابی به بستنی میدهند و در کاسه ای که خودتون انتخاب کرده اید قرارش میدن . اگه برای بار اول میرین اونجا حتما اجازه بدین بستنی انتخابیتون رو با مخلفات پیشنهادی خودشون ترکیب کنند و کوچکترین سایزش رو هم بگیرین چون خیلی بزرگه .

.........................................................

نمی دونم چرا هر وقت از یک چیزی لذت میبرم بی اختیار اونو با مورد مشابهش تو ایران مقایسه میکنم . کار بدیه . حکایت همون گوز و شقیقه ست . اما یک دفعه نمی تونم ترکش کنم .

وقتی داشتیم بستنی سفارش می دادیم کارمندای بستنی فروشی یک دفعه همه با هم شروع کردند به آواز خوندن . بستنی خریدن به نظر من اصلا کار جدی نیست . یعنی وقتی آدم میره یک جایی بستنی بخره که بخوره ، میخواد یک جورایی تفریح کنه . پس خیلی خوبه که این تفریح در یک فضای مفرح باشه .

آخرین باری که تهران رفتم از بستنی فروشی منصور بستنی بخرم دلم خیلی برای خودمون سوخت . دیدم مردم چطوری صف کشیدن و با دل و جون پول میدن که مثلا بستنی خوب بخرند . یک مغازه کثیف که هیچ تزیینی نداره ، چند تا لامپ مهتابی ، چند تا فریزر صندوقی بزرگ و یک عالمه کیسه های بزرگ نون بستنی و ظروف یکبار مصرف زشت و بی ریخت ، به اضافه چند تا کارمند بی ادب و بی حوصله و کثیف و البته خود صاحب مغازه کل چیزهایی بود که تو مغازه موجود بود . کسی هم نمی تونست داخل مغازه بشه . عین باجه بلیط فروشی سینما ، شیشه رو سوراخ کرده بودند و فقط پول میگرفتند و بستنی تحویلت میدادند . یک دختری جلوی من ایستاده بود و بستنی شاتوتی میخواست . موقعی که بستنی فروشه بستنی شاشوتی رو کنار چند مدل بستنی دیگه بهش داد دختره پرسید آیا مدل دیگه ای هم دارین که مثلا بستنی شاتوتی کنار بستنی موزی نباشه ؟ کارگر بستنی فروشه آنچنان برخوردی کرد که من از خجالت آب شدم . گفت : مگه من نوکر شمام که هی سوال میکنی . همینه که هست . میخوایی بخواه میخوای نخواه . به این میگن احترام به مشتری .

5 Comments:
همیشه خوش سلیقه و خوش اشتها!!
پس حریفی هم برای باسکین رابینز پیدا شد!

نیکات عزیز
از ساز زدن افشین هاشمی هم چیزی می دونید؟شاگرد استاد فرجپوری در کمانچه است...

Anonymous Anonymous said...
baba delam bastani khast too in sarma baske to khoshmaze tarif kardi

Anonymous Anonymous said...
مثلا تو تهرووون هم اومده...اول خ جردن زیر ساختمان الهیه....اما این کجا و آن کجا.
بد بختی تقلید همیشه افتضاح تر در می یاد

Anonymous Anonymous said...
یه اخلاق ایرونی هست که میگه "زیاد به کسی رو نده و الا فکر میکنه تو نوکرشی" :))
با اینکه شوخی کردم اما
جدی جدی شایداین ضرب المثل من در آوردی من تا حدودی واقعیه.
:)