2007/12/17
هفته فیلم
هفته پیش هفته فیلم بود . این چهارمین فستیوال فیلم بود که در دبی برگزار میشد که ما هر چهار ساله شو شرکت کردیم . فرصت خوبیه برای دیدن فیلمهای غیر هالیوودی و غیر آمریکایی . از فیلمهای ایرانی شرکت کننده در جشنواره هیچ کدوم رو ندیدیم . من جمعا پنج تا فیلم دیدم در پنج روز .
Night Shadow
1000 years of good prayers
Flight of the red balloon
Four months 3 week and 2 days
The edge of heaven
از فیلمها دقیقا به همین ترتیبی که نوشتم خوشم اومد .
"پرواز بادکنک قرمز " خیلی فیلم جالبی بود . نمیتونم تعریف کنم که فیلم در مورد چی بود . داستان خاصی نداشت . یک روایت بود از زندگی . به قدری بازی ها روان و عادی بود که گاهی فراموش میکردم در سالن سینما نشسته ام و دارم یک فیلم میبینم . احساس میکردم روی مبل همان منزلی نشسته ام که بیشترین دقایق داستان در آن جریان داشت . شخصیت ها خیلی واقعی بودند با مشکلات خاص خودشون . خیلی دوست داشتم خلاصه .
" چهار ماه ، سه هفته و دو روز " ، نفسم رو بند آورده بود . فضای تلخ و محدود رومانی سال هزار و نهصد و هشتاد و هفت . همه چیز قاچاقی و پنهانی . فداکاری و گذشت و سوء استفاده و کلک و عشق و ترس و نیاز .
سه فیلم آخر همگی فیلمهایی هستند که به این زودی ها از ذهنم دور نمی شوند . از همه بیشتر صورت هنرپیشه اصلی فیلم " چهار ماه ، سه هفته و دو روز " و آن نگاه عمیق و تلخی که در آخرین سکانس داشت و صورت " لوتو " دختر آلمانی ، در فیلم " لبه بهشت " با آن چشمان براق و درشتش .
اینجا و اینجا را بخوانید .
4 Comments:
Anonymous Anonymous said...
man un fime romaniyai ro 2 mah pish tu cinema didam va nafasam ghereft vaghean... omidvaram ke tu dubai filma ro sansur nakonan chon bazi sahnehaye film vaghean bayad bashe ta film maani peida kone..

Blogger Unknown said...
salam khanoome nikat
man ye mail dadam mamnoon misham age javab bedin lotfan
good luck!

Anonymous Anonymous said...
از فیلمهای ایرانی شرکت کننده در جشنواره هیچ کدوم رو ندیدیم! پنج تا فیلم دیدم در پنج روز!‌ (ظاهرا از هر 5تا!!یشان هم خوشتان آومد. چقدر هنرمند هستند این اروپائیها!)
بعد میفرمایید مردم به کسی که رفته خارج یه جوری نگاه میکنند! والا به ما که 7 سال بیشتر است که رفته‌ایم وقتی برمیگردیم جوری نگاه نمیکنند و جور خاصی برخورد نمیکنند.
چشمتان را بیشتر باز کنید. وقتی انگشت اشاره را به سمت کسی میگیرید فراموش نکنید که سه انگشت دیگرتان به سمت خودتان است!
موفق و شادکام باشید

دوبي همين جشنواره فيلم را كم داشت!،از اين به بعد بايد خبرهاي فيلم رو هم از دبي بگيريم!...
سعي مي كنم فيلمهاي پيشنهاديتون رو پيدا كنم.