2008/01/14
کیک پنیر
همیشه فکر میکردم درست کردن کیک پنیرخیلی سخته و یک تخصص خاصی میخواد . اما اشتباه میکردم . درست کردنش خیلی هم آسونه . چند روز پیش رفتم مواد لازم برای ساختن کیک پنیر رو خریدم . دیشب وقتی فهمیدم قراره برامون مهمون بیاد دست به کار شدم و کیک رو درست کردم . با اینکه چند بار دستور ساختشو خونده بودم اما متوجه یک نکته ای نشده بودم . اونم اینکه بعد از اینکه کیک آماده شد باید یک شب تو یخچال بمونه . این شد که مهمونای بدشانسمون فقط به تماشای کیک پنیر بسنده کردن . امروز صبح که بیدار شدیم اولین کاری که کردم رسیدگی به این کیک افسانه ای بود . از نتیجه کار خیلی راضیم و برای تکرارش ایده های جدیدی دارم .
قبل از اینکه از کیک امتحان کنم به این نتیجه رسیده بودم که تهیه کیک پنیر به شکل خونگی اصلا به صرفه نیست و گرونتر از آماده اش در میاد اما وقتی کیک رو چشیدم به این نتیجه رسیدم که کیک پنیر واقعی یعنی همینی که تو خونه درست میشه . دلیل ارزونتر بودن کیک پنیرهای حاضری هم همینه . چون معلومه که مثل کیک خونگی توش از مواد خالص استفاده نمیشه .
خب لابد میخوایین کامنت بذارین که دستور کیک رو بده . چشم .
.................................................................................................
دویست و پنجاه گرم بیسکوییت ساده .

صد و بیست گرم کره نرم شده .

سه عدد تخم مرغ .

هفتصد و پنجاه گرم کرم پنیر .

دویست و بیست گرم شکر نرم .

صد و هشتاد گرم خامه .

شصت میلی لیتر آبلیمو .

دو قاشق چایی خوری پوست لیموی رنده شده .


بیسکوییت ها رو با دستگاه خر
د کن حسابی خرد و نرم کنید . وقتی کاملا نرم شدن کره رو به بیسکوییت ها اضافه کنید و دوباره با دستگاه حسابی مخلوطشون کنید . خمیر نرمی که به دست میاد رو ته قالب گرد بیست و دو سانتیمتری که کف آن را با فویل پوشانده اید پخش کنید و با پشت قاشق جوری خمیر را پخش کنید تا کف و دیواره های قالب رو بپوشاند . قالب را نیم ساعت در یخچال قرار دهید .
فر را روشن کنید و روی درجه خیلی کمی بگذارید گرم شود .
تمام مواد باقی مانده را به کمک
همزن الکتریکی با هم مخلوط کنید تا مایع نرمی به دست آید . این مخلوط را داخل قالب بریزید و به مدت یک ساعت در فر با درجه کم قرار دهید . بعد از یک ساعت فر را خاموش کنید و در آن را نیمه باز بگذارید و اجازه دهید کیک همانجا خنک شود . وقتی کیک خنک شد آنرا برای یک شب تا صبح در یخچال قرار دهید .
فراموش نکنید که این کیک خیلی سنگینه و این مقدار کیک واقعا برای دوازده تا چهارده نفر بسه .

14 Comments:
Anonymous Anonymous said...
واااااااااااااای چه کردی !
حیف که من فر ندارم وگرنه درست می کردم . حتماً باید برام درست کنی . به به . عالیه !

Anonymous Anonymous said...
niki joon manzooret az cream panir hamoon panir khamei hast ya oon panir ha ke too tiramisoo mirizan? mrici ke dastooresho nevshti. zahersh ke fogholade bood, motmaenan tamesh ham ali boode.

Blogger آورا said...
با اینکه من هیچ وقت هوس کیک پنیر نمیکردم. اما قیافه این یکی خیلی هوس انگیزه

Anonymous Anonymous said...
SALAM DOSTE GOLAM MAN CAKE SHOKOLATI RO KE DASTORESHO DADEH BODI DOROST KARDAM BI NAHAYAT KHOSHMAZE SHOD KHEYLI BA SALIGHE HASTI KHEYLI DOSET DARAM.

Anonymous Anonymous said...
niki joon mishe begi age bekhahim in keik ro too microwave dorost konim zamanesh cheghadr mishe? ya aslan amali hast?

نيكات عزيز!
با توجه به ذائقه ايراني كه معمولاً شيرين و شور را در كنار هم نمي پسنده طعم كيك پنير را چه جوري معرفي مي كني؟

Anonymous Anonymous said...
وای که خیلی خوشمزش من عاشق کیک پنیرم و بهترینش رو تو کافی شاپ جام جم خوردم. قیافه اش که خیلی خوشگله حتماً مزه اش هم خیلی خوشمزس.

Anonymous Anonymous said...
na dige, in yekio nemiporsam azat chetori dorost kardi! inkare nistam!!

Anonymous Anonymous said...
مهمون ناخونده بد شانس بازهم بخاطر این بارون شانس نیورد

Anonymous Anonymous said...
lotfan begin behtarin crem panir chia ke mishe estefadeh kard
va shoam estefadeh kardin

Anonymous Anonymous said...
man ba ejazeh recipe roo print gereftam ke hatman dar avalin forsat az roosh dorost konam... man asheghe Cheese cake-am va hamishe fkr mikardam ke dorost kardanesh bayad kheyli sakht bashe... mamnoon babate dastore pokht!

Anonymous Anonymous said...
mishe begi kereme panir chie o esme engilishesh chi mishe, man ahle keik pokhtan nistam vali in yeki vaghan havas angize.

نیکات عزیز:
خانمم می پرسند درجه فر را روی چه حرارتی تنظیم کنیم؟درجه کم یعنی چقدر؟؟

Anonymous غزل said...
سلام مرسي كه كاملو دقيق توضيح دادي روش طبخشو. دمت گرم امروز درست مي كنم. لبخند!