2008/01/16
Cheese Cream
میدونستم که این پست هم مثل همه پستهای شکمی دیگر با اقبال روبرو میشه .
کیک های پنیری که از شیرینی فروشی ها میخریم معمولا شیرین تر ساخته میشوند به همون دلیل که خیلی از ذائقه ها مزه شور و شیرین رو با هم کمتر میپسندند . البته خیلی بستگی به کشور و سلیقه عموم داره . مثلا در ایران بیشتر کیک های پنیر شیرین هستند به طوری که همیشه این سوال در ذهن به وجود میاد که این کجاش پنیر داره ؟ چرا پس مزه پنیر نمیده ؟ در امارات هم کیک های پنیر شیرین تهیه میشوند باز هم به همان دلیل ذائقه شیرین پسند عموم .
در مورد کشورهای اروپایی خیلی تجربه ای ندارم . هیچوقت به کیک های پنیرشان دقت نکرده ام . اما حدس میزنم کمتر شیرین باشند .
در نهایت کیک پنیر کیکیه که معمولا مخاطب خاص خودش رو داره . تعداد کسانی که کیک ( از انواع خامه ای و ساده و ... ) دوست نداشته باشند خیلی کمتره به نسبت کسانی که کیک پنیر دوست نداشته باشند .
کرم پنیرکه در تهیه این کیک استفاده میشه اسمش* دقیقا با انگلیسی همینه . اینکه آیا همان پنیر خامه ایست یا نه ، باید بگم نه . دقیقا همان پنیر خامه ای نیست . ازین پنیرهای پروسس شده ست . اما من شخصا تصمیم دارم دفعه بعد با پنیر خامه ای این کیک رو درست کنم . فکر نمی کنم اتفاق بدی بیافته .
کرم پنیر یا پنیرهای خامه ای انواع مختلف دارند . یعنی کارخونه های مختلفی اونا رو تولید میکنند حالا اینکه کدومش بهتره دیگه خیلی سلیقه ایه و باز بستگی داره به اینکه چه چیزایی دم دستتون باشه .
در مورد پخت کیک پنیر در ماکروویو هم هیچ اطلاعی ندارم .
................................................................................................
* Cheese Cream
4 Comments:
Anonymous Anonymous said...
سلام.
اگر بخواهیم ماکزیمم برای 6 نفر این کیک رو بپزیم باید مواد رو نصف کنیم؟!
کره ی نرم شده کره ی آب شده است؟
(من همیه فقط کیک آماده رو شیر و تخم و مرغ زدم و پختم.برای همین اصلا بلد نیستم کیک بپزم)

Anonymous Anonymous said...
merci az tozihatet niki joon.

Blogger هما said...
کیک های پنیر توی استرالیا خیلی شیرین نیستند و کامل مزه پنیر رو می شه تشخیص داد. در کل شیرینی های اینجا خیلی کم شیرین تر از ایران است. من هم کیک پنیر خیلی دوست دارم.

Anonymous Anonymous said...
salam ,
rozaayeh jomeh aks nemizashti mageh :) , khosh bashin