2010/04/14
باران
قرار است در همین ساعت که این پست به وسیله سرویس زمانبندی بلاگر محترم به روی هوا می رود من و تو از هم جدا شویم .
همزیستی مسالمت آمیز و بدون دردسرمان به پایان رسیده . راهی نیست . وقت تمام است .
چهل هفته تمام با هم بودیم . سفرهای طولانی رفتیم ، موسیقی های خوب شنیدیم ، خبرهای خوب و بد شنیدیم ، خانه مان را عوض کردیم ، کلی فیلم دیدیم ، یک عالمه کتاب خواندیم ، ساز زدیم ، عکس گرفتیم و خلاصه با هم زندگی کردیم . چند بار هم اجازه دادی که حضورت را نادیده بگیرم و هر قدر که دلم می خواهد دلتنگی کنم .
همین همراه بودنت باعث می شود خیلی نگران نباشم از وضعیت جدیدی که از این لحظه برای هر دویمان پیش آمده . یعنی اینکه من مادر تو هستم و تو فرزند من . این عناوین خودشان کلی وظایف و تعاریف گنده گنده به همراه دارند و به نظر ترسناک می رسند . تا همین جایش هم خیلی ها چیزهایی می گفتند که واقعیت نداشت (حداقل در مورد من و تو ) . پس از اینجا به بعدش هم می تواند شبیه چیز دیگری نباشد . باید دید !
تجربه داشتن فرزند از همان لحظه ای که فکرش به جان آدم می افتد تا آخرش که معلوم نیست چگونه خواهد بود به قدری شخصی ست که نسخه پیچیدن و صدور هر گونه دستورالعملی برای دیگری کاری بی هوده ست . به خصوص که از جانب کسانی باشد که خودشان تجربه شخصی نداشته اند !!!
باید اعتراف کنم هنوز چیزی از مهر مادری و عشق به فرزند و این چیزها نمی دانم . شاید هم نامگذاری هایم متفاوت است . این را هم باید صبر کرد و دید !
فعلا بیش از هر چیز مشتاق دیدارت هستم و در انتظار کشف گوشه و کنار شخصیت مستقلی که تو هستی . حتما تکه هایی از خودم را در تو خواهم دید . حتما گوشه هایی از پدرت را هم در تو خواهم دید اما این چیزی از ″ تو ‶ بودنِ تو کم نمی کند .
امیدوارم در زندگی ات شاد باشی اما غم را هم تجربه کنی . عاشق شوی و سخت عاشقی کنی با همه تلخی ها و شیرینی های عاشقی ، تا مثل نامت شفاف و پاک و زلال شوی . آینه شوی . زاینده شوی .
تولدت مبارک !
..



9 Comments:
Blogger Hassan said...
مبارک باشه مادر شدنتون و تولدت مبارک باران کوچولو

Anonymous دونه said...
مبارک باشه اومدنه باران بهاری

Anonymous Anonymous said...
تولدش پیشاپیش مبارک باشه

تنهادرغربت

Anonymous Anonymous said...
به خاطر اختلاف ساعت ها من گیج شدم فکر کنم دختر گلت به دنیا اومده قدم نورسیده مبارررررررررررررررررررررررررک
توروخدا عکس بزار ببنیم این عسل خانم را

تنهادرغربت

Anonymous Anonymous said...
vaaaaaaaaaaaaaay, che bsahal bade in hame modat ke nayumadam inja, hala emrooz omadam bebin che khabare khubi khundam, akhjoon.khoshbehalet misheh, maman shodan harf nadareh. mobarake.

Sally, toronto

Anonymous Anonymous said...
اومدنش به دنيا!خيلي هيجان انگيزه.تو تونستي نيكات. و ميتونم بگم آفرين.يك موجود دوست داشتني.....

madar shodan mobarak niki jaan.Baran koochooloo khosh amadi...ba dokhtarakat dobare zendegi mikoni va lezat lahze lahzeash ra mibari

Anonymous سولماز said...
مبارک باشه مامان ِ نی نی.

Blogger Unknown said...
vaghean mobarak bashe,az hame jaleb tare ine ke in nini ham esme mane :)
khosh bashin